دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1399 - 10:31
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری تهران اقدام مناسبی در عملیاتی کردن تکالیف برنامه توسعه تهران انجام نداده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در عملیاتی کردن بیش از 450 تکلیف مقرر در احکام پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و تحقق بخشیدن شاخص‌های عملکردی مورد نظر شورا تاکنون اقدام مناسبی انجام نداده است.
کد خبر : 544343
GANJ7869.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهمترین انتظار اعضای شورای شهر از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه را برای اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم کنند.


وی ادامه داد: بر اساس بند 1 ماده 95 مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران مکلف شده بود تا در مدت 3 ماه از ابلاغ برنامه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران را به شورا ارائه کند.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که علی‌رغم تکلیف، شهرداری تهران همچنان این نظام‌نامه را (که قرار بود تا خرداد 1398 تحویل دهد) به شورای شهر ارائه نداده است، گفت: اکنون پس از گذشت مدت 527 روز از پایان مهلت قانونی اقدام تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده‌ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت برای اجرای این تکلیف مقرر صورت گیرد.


فراهانی تصریح کرد: اینجانب یک سال پیش در خصوص این مسأله به شهرداری تذکر دادم. همچنین به عنوان ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد با ارسال نامه‌هایی، موضوع را از شهرداری تهران مورد پیگیری قرار داده‌ام ولی متأسفانه تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی انجام نشده است.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: عملیاتی شدن بیش از 450 تکلیف مقرر در احکام برنامه و تحقق بخشیدن شاخص‌های عملکردی مورد نظر شورا در سند برنامه امری است که نیازمند اقدام به موقع و دقیق شهرداری تهران را دارد نه این‌که در تدوین و ارائه نظام‌نامه پایش برنامه سوم شاهد تأخیر باشیم.


وی در پایان گفت: تحقق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند مسئولیت‌پذیری و اقدام به موقع معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته