دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 11:45
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز‌ قیر‌و‌کارزین‌:

«سامانه‌ آموزشیار‌» هزینه‌ها را کاهش داد/ روند‌ ثبت‌ نام‌ داوطلبان‌ زمانبر‌ شده‌ است

رئیس‌ دانشگاه‌ آزاد اسلامی مرکز‌ قیر‌و‌کارزین‌ با بیان اینکه سامانه‌ آموزشیار‌ خیلی از هزینه‌ها را کاهش داده است، گفت: نا‌آشنایی‌ با سامانه، کمی کار را برای کارکنان، استادان‌ و دانشجویان‌ دشوار کرده است.
کد خبر : 543399
AG8I0736.jpg

علی‌ فرزادیان‌ در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره‌ شرایط‌ بحرانی‌ شیوع ویروس کرونا‌ و بازگشایی دانشگاه‌ها‌ اظهار کرد: با تعداد نیروهای کمی‌ که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی مرکز‌ قیر‌و‌کارزین‌ وجود  دارد و با کمک نیروهای هلال‌احمر و بسیج کار ضد‌عفونی‌ کلاس‌ها‌ را انجام داده‌ایم.


وی افزود: حدود دو‌هفته است که شهرستان‌ قیروکارزین‌ در وضعیت قرمز بوده‌ و بیشتر کارها را به صورت مجازی انجام‌ می‌دهیم‌ و اگر دانشجویانی‌ مراجعه حضوری داشته باشند، سعی‌ می‌کنیم‌ با حفظ‌ فاصله‌گذاری‌ اجتماعی‌ و به‌طور‌ غیر‌مستقیم‌ پاسخگوی‌ آنان باشیم، در شرایط آموزش‌ به‌شیوه‌ مجازی نیز برای راحتی‌ آنان در پاسی از شب پاسخگوی‌ پرسش‌های‌ احتمالی دانشجویان هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز‌ قیرو‌کارزین‌ با بیان اینکه دانشجویان این واحد دانشگاهی حدود ۳۵۰‌ نفر‌ هستند، مطرح کرد: بیش از 220 نفر به‌صورت داخلی و در سایت‌ ثبت‌ نام‌ کرده‌‌اند که عده‌ای از آنان مدارک خود را بارگذاری نکرده‌اند و پیگیر‌ ثبت‌ نام آنان هستیم و با توجه به شرایط‌ ویژه‌ای‌ که حاکم‌ شده روند‌ ثبت‌ نام‌ داوطلبان‌ زمانبر‌ شده‌ است.


دوره آموزشی کار با سامانه‌ آموزشیار برگزار شود


این مسئول دانشگاهی در مورد استفاده از سامانه آموزشیار به آنا گفت: سامانه‌ آموزشیار‌ در مقایسه با سیدا از برخی جهات خیلی بهتر بوده است؛ اما نقص‌هایی هم دارد که اگر برطرف‌ شود در مقایسه با سامانه قبلی شرایط بهتری‌ خواهد داشت.


فرزادیان بیان کرد: سامانه آموزشیار که اکنون در حال استفاده و اخذ‌ خدمات از آن هستیم، اگر به‌صورت گام‌‌به‌گام به کارکنان، استادان و دانشجویان‌ معرفی‌ می‌شد، کار‌ کردن با آن‌ راحت‌تر بود؛ اکه ما از آنجایی در شرایط فعلی‌ همه‌ درخواست‌ها، خدمات‌ و آموزش‌ها را به‌‌صورت‌ همزمان‌ ارائه می‌دهد، اندکی‌ با دشواری‌ مواجه‌ هستیم و بهتر بود گام به گام در استفاده‌ از این‌ سامانه‌ اشکالات‌ آن‌ را برطرف‌ می‌کردیم.


وی‌ اظهار کرد: درباره‌ سامانه آموزشیار نکته قابل‌ توجه این است که برای کار با آن‌ هیچ آموزشی به کارکنان‌ آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی داده نشده و اگر اطلاعات‌ اندکی در اختیار‌ مسئولان آموزشی‌ قرار داده‌ می‌شد، مشکلات کمتری‌ داشتیم و بهتر است که یک دوره آموزشی کار با سامانه‌ آموزشیار برگزار شود و هنوز هم فرصت برای‌ این کار وجود دارد و می‌توان با استفاده از دفترچه‌ آموزشی‌ این نقیصه‌ را جبران‌ کرد، ضمن اینکه سامانه‌ آموزشیار‌ خیلی از هزینه‌ها را کاهش داده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قیر‌و‌کارزین خاطر‌نشان‌ کرد: با توجه‌ به تجربه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی از ترم‌ گذشته در حوزه‌ آموزش مجازی اندوخته، سال جدید تمام دروس از سازمان مرکزی در سامانه‌ وادانا بارگذاری می‌شود و تا حدی استفاده از  آموزش به سبک مجازی راحت‌تر شده است.


انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته