دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1399 - 12:30
خداکرمی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

احتمال بروز بیماری‌ برای نوزادان «سزارین مناسبتی»/ والدین حق فرزندان خود را پایمال نکنند

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: هر یک روز زندگی داخل رحمی برای یک بچه مطابق با دو سال زندگی بیرون رحم است و اگر زودتر فرزندی متولد شود باعث بروز بیماری‌های زیادی می‌شود.
کد خبر : 543370
1136621_748.jpg

ناهید خداکرمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد سزارین مناسبتی که این روزها به دلیل نزدیکی با تاریخ رُند 99/9/9 ممکن است صورت بگیرد، اظهار کرد: زندگی طبیعی جنین در رحم به طور فیزیولوژیک بیش از  40 هفته  طول خواهد کشید و در نهایت با علامت درد مادر برای به دنیا آمدن نمایان می‌شود.


وی افزود: معمولاً از زمان درد تا تولد بین 8 تا 20 ساعت وقت خواهد برد و طبق مقالات علمی دوره درد تا خروج از کانال زایمان مهمترین لحظات برای سلامت فرزند و مادر است که باید مورد توجه قرار گرفته شود بنابر این باید علائم زایمان  به صورت طبیعی نمایان باشد.


رئیس انجمن علمی مامایی ایران بیان کرد: در بعضی از موارد خاص تولد بچه نیاز به سزارین دارد اما اینکه در تاریخ مشخص مادری بچه را به دنیا بیاورد و پزشکی کمک کند پایمال کردن حق فرزند است.


وی گفت: هر یک روز زندگی داخل رحمی برای یک بچه مطابق با دو سال زندگی بیرون رحم است و اگر زودتر فرزندی متولد شود باعث بروز بیماری‌های زیادی می‌شود.


 خداکرمی بیان کرد: توصیه اکید می‌کنم هیچ مادری زودتر و برای تاریخ مشخص و رند دست به سزارین مناسبتی و زودتر نزند زیرا ممکن است یک عمر پشیمانی داشته باشد.


انتهای پیام/4148/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری نوزادان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته