دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1399 - 14:23
عمار حکیم:

عراق آماده همکاری با همه کشورها با رعایت اصل عدم مداخله است

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: عراق برای همکاری با همه کشورها با احترام به حاکمیت ارضی و اصل دخالت نکردن در امور داخلی آمادگی دارد.
کد خبر : 543177
IMG_20201124_140344_085.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر جریان حکمت ملی عراق، حجت‌الاسلام «سیدعمار الحکیم» در دیدار «پرادیب سینگ راج» سفیر هند در بغداد، روابط عراق و هند و راه‌های گسترش آن را به‌ویژه در زمینه گسترش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی عراق و نیز تحولات عراق و منطقه بررسی کردند.


وی در این دیدار بر اهمیت بهره‌گیری عراق از تجربه‌های کشورهایی که موفقیت‌های بزرگ کسب کرده‌اند و تجربه‌های مهمی در گذار از بحران‌ها دارند، تأکید کرد.


رئیس جریان حکمت ملی عراق عنوان کرد: عراق جدید آماده همکاری با همگان و به‌دنبال گسترش روابط بر مبنای اصل منافع مشترک، حاکمیت ارضی و خودداری از دخالت در امور داخلی دیگران است.


عمار حکیم همچنین درباره دیدگاه خود در زمینه تشکیل ائتلافی فراقومی و فراطایفه‌ای که نماینده همه طیف‌های ملت عراق باشد و بتواند معادله سیاسی موفقی برقرار کند که عراق را از بحران‌های اقتصادی و سیاسی نجات دهد، توضیح داد.


سفیر هند نیز توضیحاتی درباره تجربه هند در تعامل با اعتراضات و نحوه تبدیل آن به پروژه بزرگ اصلاح‌طلبانه در این کشور ارائه کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته