دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1399 - 13:42

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای ساماندهی افراد بی‌سرپناه با آغاز فصل سرما

با آغاز فصل سرما و بارندگی، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران آمادگی خود را برای ساماندهی افراد بی‌سرپناه و جذب آنان اعلام کرد.
کد خبر : 542875
1395120319283353110074314.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با آغاز فصل بارش و سرما، ساماندهی افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب همواره به‌عنوان یکی از مطالبات مردم در کلانشهرها (به‌ویژه پایتخت) مطرح می‌شود.


در شهر تهران بخش مهمی از این وظیفه بر عهده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران قرار دارد.


این سازمان در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به راه‌اندازی مراکز گرمخانه‌ای در سراسر شهر کرده و از طریق تماس‌های مردمی، گشت‌های خود و همچنین مراجعات حضوری افراد بی‌سرپناه نسبت به جذب آنها اقدام می‌کند.


با وجودی‌که با شیوع کرونا فعالیت گرمخانه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی شده است اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده نسبت به افزایش حدود 40 درصدی مراجعات به مراکز گرمخانه‌ای  نگرانی‌هایی از بابت قصور احتمالی در رسیدگی به وضعیت افراد بی‌سرپناه ایجاد شده است، به‌طوری‌که احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران از لزوم حل مشکل تراکم کارتن‌خواب‌ها در روزها و شب‌های سرد سخن به میان آورد و عنوان کرد که در برخی روزهای سرد استثنائاتی وجود دارد و لازم است اجازه دهند افراد کارتن‌خواب تمام روز در مرکز بمانند. به نظر می‌رسد باید این استثنا در روزهای کرونایی و سرد در قالب یک قاعده کلی اجرایی شود. همچنین این روزها شاهد تراکم  افراد در این مراکز هستیم که باید تصمیمی در این زمینه گرفته شود.


سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ارتباط با آمادگی‌های لازم این سازمان برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در ایام سرد سال می‌گوید, در وضعیت سرما  ما از ظرفیت 45 واحد گشتی برای رصد و جذب افراد بی‌خانمان استفاده می‌کنیم. همچنین تلاش شده تا طبق روالی که از سال گذشته ایجاد شده رویکرد ناحیه‌محوری را در جذب افراد بی‌خانمان در دستور کار قرار گیرد که براساس آن از شهرداران شب نواحی خواستیم تا نسبت به رصد وضعیت محله‌شان، شناسایی افراد بی‌خانمان، جذب و رساندن آنها به واحدهای گشتی ما برای انتقال به گرمخانه‌ها کمک کنند موضوعی که خلاء عدم امکان حضور دائمی گشتی‌ها در همه مناطق یا محله‌ها را پر کرده است.


مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین اقدامات مربوط به ضدعفونی مداوم گرمخانه‌ها در ایام کرونایی را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه این سازمان عنوان کرده و عدم مشاهده حتی یک مورد فوتی در گرمخانه‌ها را گواهی بر مدعای خود می‌داند.


شهرداری تهران همچنین با انتشار لیست گرمخانه‌های آماده فعالیت در فصل سرما از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه با شماره 137 تماس حاصل کرده تا مددکاران شهرداری تهران نسبت به جذب بی‌سرپناهان در این مراکز اقدام کنند.



انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد مسجدجامعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته