دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتاق بازرگانی ایران: بخش خصوصی قوت گرفته است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پس توافق برجام فعالان اقتصادی بسیاری از کشورها برای گسترش همکاری به ایران سفر کرده‌اند، گفت: ارتباط‌ سیاسی و تجاری میان ایران و لبنان در حد قابل قبولی نیست.
کد خبر : 54242

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محسن جلال‌پور در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی لبنان در اتاق بازرگانی ایران به سفر خود به این کشور اشاره کرد و افزود: لبنان توانایی‌ها و ظرفیت‌های زیادی دارد اما تا کنون به ظرفیت‌های ایران توجه نکرده است.


وی تصریح کرد: در دوره جدید اقتصادی ایران، تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک میان ایران و کشورهای دیگر خواهیم کرد.


جلال‌پور با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در ایران برای تجارت لبنانی‌ها وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم در دوره جدید سیاسی ایران از این ظرفیت‌ها استفاده شود.


وی به گذر ایران از دوره اقتصاد دولتی اشاره کرد و گفت: این دوره به دلیل کاهش قیمت نفت، افزودن درآمدهای دولت و خصوصاً درس‌هایی که از تحریم‌ها گرفته‌ایم، پشت سر گذاشته شده است و در دوره جدید بخش خصوصی فعالیت را به دست می‌گیرد.


رئیس اتاق ایران عنوان کرد: اکنون توقع بخش خصوصی این است که با توجه به ظرفیت‌های تجاری لبنان در جهان با ارتباط مشترک دو کشور بتوانیم تولیدات خود را از طریق تجار لبنانی به دنیا معرفی کنیم.


وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار همکاری دو کشور بیان کرد: همکاری‌های مشترک در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی می تواند یکی از این زمینه‌ها باشد. این همکاری می‌تواند در زمینه تجهیزات کشاورزی، تراکتور و باقی لوازم کشاورزی ادامه پیدا کند.


جلال‌پور زمینه دیگر فعالیت مشترک را ساختمان، مصالح و ملزومات آن عنوان کرد و افزود: این همکاری می‌تواند در زمینه انرژی و انتقال برق از طریق لبنان به کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق جدی‌تر پیگیری شود.


رئیس اتاق بازرگانی ایران به توسعه گردشگری نیز اشاره و عنوان کرد: مردم دو کشور علاقه‌مند به گردشگری بوده و این دو کشور جذابیت‌های خود را هم دارند. کما اینکه مدتهاست که به دنبال خط کشتیرانی مستقیم میان ایران و لبنان هستیم و باید دولت‌ها اهتمام بیش‌تری در این زمینه بورزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته