01 آذر 1399 - 17:06
در گزارشی از سوی دانشگاه استنفورد؛

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمره دو درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت

مجید منجمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در زمره دو درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.
photo_۲۰۲۰-۱۱-۲۱_۱۶-۴۵-۴۵.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مجید منجمی، عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بر اساس گزارشی که توسط متخصصان دانشگاه استنفورد آمریکا در شانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ در مجله PLOS منتشر شده است، در لیست دو درصد دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

لیست اعلام شده از سوی دانشگاه استنفورد بر اساس بررسی سوابق تحقیقاتی و بر پایه ارزیابی 6 فاکتور بوده است که یکی از آنان، استنادات بالای مقالات تحقیقی و سهم تأثیرگذاری آنان در پیشرفت حوزه‌های تخصصی جهان است.

این پژوهشگر توانمند دارای 419 مقاله علمی بوده که 294 مورد آن ISI و سایر مقالات مربوط به مقالات علمی پژوهشی و کنفرانس‌های معتبر علمی است. این مقالات در موضوع‌های مختلف اعم از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی، شیمی کوانتوم، شیمی محاسباتی، دینامیک مولکولی در سیستم‌های نانو بیوتکنولوژی و پیل‌های سوختی و باتری‌های لیتیومی، مدل‌سازی مولکولی، ساختارهای الکترونیک، شیمی فیزیک، مکانیک کوانتوم و نظریه تابعی چگالی است. وی همچنین تألیف و ترجمه 50 کتاب علمی و تخصصی را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است.

زمینه تحقیقاتی اخیر منجمی در حوزه نانوبیوتکنولوژی، ابرخازن‌ها، پیل‌های سوختی و باتری‌های لیتومی است. این استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گروه مهندسی شیمی تاکنون سه مرتبه به‌عنوان پژوهشگر برگزیده توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری مورد تجلیل قرار گرفته و دارای شاخص H-index شصت و دو است.

مجید منجمی، دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته شیمی فیزیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و پسادکتری از دانشگاه آستین تگزاس در حوزه شبیه‌سازی سیستم‌های مولکولی و نانو موتورهای مولکولیمی است. وی به‌عنوان اولین عضو هیئت علمی در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی شناخته شده است که به مرتبه استادی نائل آمد.

انتهای پیام/4118/