دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1399 - 14:00

پایگاه راهبردی «ماس» توسط ارتش یمن بازپس گرفته شد

وزیر گردشگری دولت صنعا اعلام کرد که پایگاه راهبردی «ماس» در مأرب عملیات تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده است.
کد خبر : 542293
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «احمد العلیی»، وزیر گردشگری دولت صنعاء، امروز (شنبه)، تسخیر پایگاه صنعاء را رسما تأیید کرد.


العلیی در گفت‌وگو با «المیادین» در این خصوص گفت: «پایگاه ماس عملاً تحت کنترل نیروهای یمن در آمده است».


او در ادامه گفت: «پس از شش سال کشتار و جنایت، دیگر گزینه‌ای جز بازپس‌گیری سرزمین با زور سلاح نداریم».


العلیی همچنین تأکید کرد که دیگر آزادسازی مناطق اشغالی جزئی از وظایف ارتش و کمیته‌های مردمی شده است. 


این اعلام رسمی در حالی است که پایگاه خبری «عدن۲۴ »، شامگاه روز گذشته، خبر داد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از محاصره کامل پایگاه ماس، آن را تحت کنترل کامل خود گرفته‌اند.


پادگان ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیروهای اخوانی حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک‌ترین به شهر مأرب بود که با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر این پادگان شهر مأرب زیر سلطه آتش باری این نیروها قرار می‌گیرد.


استان سرشار از نفت و گاز مأرب (در مرکز یمن) مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» بود که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن محسوب می‌شد.با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر این شهر، دولت مستعفی صرفا مناطقی در استان تعز و بخشی از استان المَهَره و حضرموت را در کنترل خواهد داشت. باقی استان‌ها نیز در کنترل نسبی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.


 درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه گذشته از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مأرب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته