دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1394 - 10:33

تلاش صلیب سرخ برای برقراری ارتباط با داعش

صلیب سرخ جهانی تلاش می‌کند تا با برقراری رابطه با داعش، زمینه فعالیت در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در سوریه و عراق را فراهم کند.
کد خبر : 54201

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «ایو داکورد» مدیرکل صلیب سرخ جهانی گفت: برای امدادرسانی به 10 میلیون نفری که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می‌کنند، باید با داعش ارتباط برقرار کرد.


وی افزود: فعالیت سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی همچون صلیب سرخ جهانی باید صرفا بر کمک‌های بشردوستانه متمرکز باشد.


به‌گفته «ایو داکورد»، سازمان صلیب سرخ جهانی توانسته است با برقراری ارتباط با «بوکوحرام»، در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در نیجریه فعالیت کند.


اهمیت و فوریت این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد با نزدیک‌شدن فصل سرما در سوریه اوضاع انسانی در این کشور وخیم‌تر خواهد شد. در هفته‌های آینده دمای هوا در این مناطق زیر صفر می‌شود و این در حالی است که صدها هزار نفر در مناطق آشوب‌زده و جنگ‌زده همچنان تلاش می‌کنند با استفاده از ابتدایی‌ترین امکانات خود را زنده نگه دارند.


پس از گذشت تقریبا پنج سال از جنگ سوریه، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های این کشور به‌کلی تخریب شده یا آسیب‌ فراوان دیده است. نهادهای بشردوستانه وابسته به سازمان ملل متحد اوضاع انسانی در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش را «فاجعه‌بار» توصف کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته