دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1399 - 02:39

وزیران خارجه روسیه و چین درباره حفظ برجام گفت‌وگو کردند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در گفت وگویی تلفنی درخصوص مسائل مهم بین المللی ازجمله مسئله حفظ برجام گفت‌وگو وتبادل نظر کردند.
کد خبر : 541823
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و وانگ یی درخصوص وضع جاری همکاری های راهبردی روسیه و چین که در شرایط پیچیده اقتصادی و اپیدمیولوژی همچنان توسعه می یابد، تبادل نظر کردند.


در این مکالمه تلفنی به برنامه زمانی تماس های در سطح عالی و نیز مسائل مربوط به همکاری‌های عملی در چارچوب دوجانیه و نیز در قالب اجرای توافق های سران دو کشور در مورد برنامه توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ابتکار چینی یک کمربند یک مسیر توجه خاص شد.


وزیران خارجه روسیه و چین، از هماهنگی فشرده دو کشور در عرصه بین المللی، در وهله اول در سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق بشر و در سازمان همکاری‌های شانگهای و در چارچوب گروه بریکس ابراز رضایت و خرسندی کردند.


 دو طرف به هماهنگی مواضع خود در مورد دستور کار بین المللی ازجمله وضع بلاروس، کشورهای آسیای مرکزی و مساله حفظ برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.


چین و روسیه از طرف های برجام هستند که برخلاف کشورهای غربی با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می کنند و خواهان اقدامات عملی برای حفظ این توافق بین المللی و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران هستند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته