دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1399 - 12:43
رئیس شورای شهر تهران:

قصد داریم آخرین گروهی در شهرداری باشیم که تعطیل می‌کنیم/ برگزاری ترکیبی جلسه شورای شهر تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما قصد داریم آخرین گروهی در شهرداری باشیم که تعطیل می‌کنیم؛ چرا که بیش از 50 درصد پرسنل شهرداری همواره موظف هستند که سر کار باشند و ما نمی‌توانیم بگوییم که ما هم به‌عنوان شورای شهر برویم و در خانه بنشینیم.
کد خبر : 541318
3521029-600x330.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تشکیل جلسه شورای شهر که برخی از اعضا به‌صورت حضوری و برخی به‌صورت مجازی حضور داشتند، عنوان کرد: در ایام کرونا هیچ وقت جلسات شورا تعطیل نشد ولی سعی بر این بود که جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها را مجازی برگزار کنیم که دورکاری در شورا اتفاق بیفتد. برای این‌که بتوانیم پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنیم برخی از کارکنان دورکار و برخی حضوری فعالیت می‌کردند.


وی ادامه داد: در حال حاضر به روش جدیدی دست پیدا کرده‌ایم که به آن روش ترکیبی می‌گوییم. این روش به ما اجازه می‌دهد که کمتر از 15 نفر از اعضا در جلسه حضور داشته باشند و برخی دیگر از اعضا را هم به‌صورت مجازی به جلسه دعوت می‌کنیم و این امکان هم فراهم شده که از جلسه استفاده کرده و آنچه را هم که به‌صورت اسلاید پخش می‌شود را هم ببینند، وقت گرفته صحبت کرده و حتی رأی هم بدهند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص بررسی موضوع باغات در جلسات شورا نیز گفت: باغات موضوع حساسی است و هر وقت که ما می‌خواهیم اقدامی انجام داده و آنها را با سرعت بیشتری رسیدگی کنیم اعضا نسبت به آن حساسیت داشته و به‌نظر موافق هستند که تصمیم در صحن گرفته شود. تلاش برای کاهش بررسی پرونده‌ها به نتیجه نمی‌رسد و ما همچنان  پرونده‌ها را به صحن می‌آوریم.


هاشمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار تعطیلی شورا شوند، شورا چه می‌کند، گفت: در آن صورت جلسات کاملاً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. اگر ستاد این وضعیت ما را نپسندد و دستور دهد که جلسات برگزار نشود به‌راحتی می‌توانیم جلسات را مجازی برگزار کرده و مجوز آن را هم از شورای‌عالی استان‌ها و هیئت دولت دریافت کرده‌ایم؛ البته آئین‌نامه هم به ما این اجازه را می‌دهد.


وی در پایان گفت:‌ ما قصد داریم آخرین گروهی در شهرداری باشیم که تعطیل می‌کنیم؛ چرا که بیش از 50 درصد پرسنل شهرداری همواره موظف هستند که سر کار باشند و ما نمی‌توانیم بگوییم که ما هم به‌عنوان شورای شهر برویم و در خانه بنشینیم.


انتهای پیام/4105


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته