دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اولیایی در گفتگو با آنا:

مدیران نااهل به استقلال لطمه زده‌اند/ مردم برنامه‌ای غیراخلاقی را تماشا کردند

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: در این سال‌ها مدیران نااهل بر استقلال مدیریت کرده و می‌کنند و به این باشگاه لطمه زده‌اند.
کد خبر : 541293
10.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شب گذشته در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و رئیس هیئت‌مدیره فعلی آبی‌پوشان حسابی از خجالت هم درآمدند. اگرچه ذهن مردم و هواداران تیم بزرگ پایتخت مشوّش شد اما باید دید چه دلیلی دارد کسانی که در یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های کشور در امر مدیریت حضور داشته و دارند، در حضور بینندگان تلویزیونی حرف‌هایی می‌زنند که باعث برهم‌ریخته شدن شرایط استقلال می‌شود.


سید کاظم اولیایی در خصوص درگیری لفظی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال و رئیس هیئت ‌مدیره فعلی این باشگاه به خبرنگار ورزشی آنا گفت: متأسفانه مثالی که از قدیم گفته‌اند در حال حاضر هم صدق می‌کند. «نرود میخ آهنین در سنگ». بارها در جلسات خصوصی و مصاحبه‌های متعدد گفته‌ام تا زمانی که برنامه نداشته باشیم و بودجه مشخصی نیاوریم، مدیران نااهل انتخاب و یا انتصاب می‌شوند و آنها برای حفظ صندلی و موقعیت خود، منافع باشگاه را پیش می‌کشند. تمام درگیری‌هایی که شب گذشته رخ داد و باعث تأسف همگان شده، درگیری‌های فردی است. اصلاً استقلال برای این افراد اهمیت ندارد. در این اتفاقات مجمع وزارت ورزش بی‌تقصیر نیست که بر باشگاه استقلال مدیریت می‌کند و از چنین افرادی در این باشگاه بزرگی استفاده کرد و می‌کند.


وی ادامه داد: رفتارهایی که در برنامه دیشب تلویزیونی رخ داد ثابت کرد «گر حکم شود که مست گیرند،‌ در شهر هر آنکه هست گیرند!» استقلال و پرسپولیس دو شرکت دولتی هستند و مشخص نیست که مبدأ ورود پول آنها کجاست؟ این دو شرکت سر سال برنامه نمی‌دهند، اعتبار ایجاد نمی‌کنند و با مشکلات زیادی به فکر مدیریت هستند. مدیرانی که به دنبال منافع خود هستند و در این میان بالا تردید مردم متضرر می‌شوند.


مدیرعامل پیشین استقلال افزود: بالغ بر 50 رشته ورزشی داریم و مردم همه مسائل را به‌طور کامل رصد می‌کنند. وقتی که اختلاف دو مدیر باشگاه استقلال را می‌بینند، تأثیرات منفی بر آنها حاکم می‌شود. مجامع فدراسیون فوتبال و همین‌طور وزارت ورزش باید وارد عمل شوند. دستورالعمل فیفا بر انجام فیرپلی مالی بسیار مهم است. باید مبدأ پولی که در باشگاه استقلال یا پرسپولیس هزینه شود، مشخص شود ولی این اتفاق نمی‌افتد و گرفتاری عظیمی به همراه دارد؛ چرا که هر چقدر که پول وارد فوتبال می‌شود، منجر به آن می‌شود که قیمت این ورزش بی‌دلیل افزایش پیدا کند.


وی ادامه داد: در باشگاه استقلال به عنوان مثال اگر بخواهم بگویم، تیم‌های رده‌های پایه حضور دارند و قراردادهایی در فصل نقل و انتقالات با ارقام نجومی برای تیم بزرگسالان بسته شده است. وقتی که پرسیده می‌شود برای تیم‌های پایه چقدر هزینه شده است، متأسفانه می‌گویند هیچ! و این باعث می‌شود تا عدالت رعایت نشود. فیرپلی مالی جلو نمی‌رود و هیئت مدیره نشان می‌دهد که ضعیف عمل کرده است. فراموش نکنیم هیئت مدیره مسئولیت مشترک است. اگر اتفاق سوئی رخ می‌دهد همه باید جوابگو باشند نه اینکه هر کسی خرج خودش را جدا کند و بخواهد در زمانی که باشگاه متضرر می‌شود خود را مقصر نداند. این کار باعث انشقاق می‌شود و کار را به جای خطرناک رسانده است.


اولیایی خاطرنشان کرد: به نظرم حداقل نمایندگان مردم در مجلس به این مسائل پایه‌ای ورود کنند. چون مسائل بیهوده‌ای در کنار آنها ایجاد شده که تیشه بر ریشه ورزش زده است. مهم‌ترین فراکسیون مجلس، فراکسیون ورزش است. اعضای آن برنامه شب گذشته را دیده‌اند، باید تمامی افرادی که مقصر بودند را احضار کنند و به‌همراه دو کارشناس، تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهند. فراموش نکنیم در ایام بسیار سخت اقتصادی که مردم درگیر ویروس کرونا هستند و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، نمایشی مضحک در تلویزیون، ذهن همه را مشوّش کرده است.


وی یادآور شد: نمی‌دانم کدام مجمع باید به مشکلات باشگاه استقلال و همین‌طور پرسپولیس و دیگر مشکلات ورزش ورود کند ولی به نظر من برنامه دیشب اخلاقی، ورزشی و مدیریتی نبود و روحیه شفاف و حقیقی نداشت، تنها تأسف به‌همراه داشت. از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می‌خواهم به این ماجرا ورود پیدا کند چرا که اخلاق حرفه‌ای در برنامه‌ای تلویزیونی و در انظار عموم جامعه زیر سؤال رفت و باید با مسببین این رفتارها برخورد شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته