دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست مشترک کانون هلال احمر واحد بندرعباس با انجمن حمایت از بیماران خاص

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نشست مشترک کانون دانشجویی هلال احمر این واحد دانشگاهی با انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان بندرعباس برگزار شد.
کد خبر : 54127

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس مرکز بیماران خاص شهرستان بندرعباس در این نشست از انسان سالم به عنوان مولفه اصلی توسعه پایدار یاد کرد و گفت: انسان سالم محور، قطب اصلی توسعه پایدار محسوب می‌شود و ما برای اینکه درجهت توسعه جامعه بتوانیم پیشرو باشیم باید در زمینه فراهم کردن شرایط برای داشتن، جسمی تندرست و زندگی سالم تلاش کنیم.


ابطحی بالا بردن سطح آگاهی مردم در پیشگیری از بیماری‌های مختلف در جامعه را بهترین روش ممکن دانست و افزود: باید سعی شود تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع در خصوص ابتلا به بیماری‌هایی خاص در جامعه، مردم را از مبتلا شدن نجات دهیم.


این مسئول افزود: مبتلایان به بیماری‌های خاص از هزینه درمان بالایی برخوردارند و هزینه سنگینی را بر دوش دولت تحمیل می‌کنند و نیاز است تا با آگاه سازی و ایجاد فرهنگ پیشگیری از ابتلای به این بیماری‌ها جلوگیری شود.


وی با بیان اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد درکشورهای توسعه یافته از جایگاه ویژه ایی برخوردار است افزود: فعالیت انجمن‌های خیریه باید غیرسیاسی وغیراقتصادی باشد و این انجمن‌ها می‌توانند در امر بهداشت ودرمان یاریگر دیگر مسئولین شهرستان نیز باشند.


این مسئول از آمادگی این مرکز در زمینه درمان بیماران خاص خبر داد و گفت: این مرکز آمادگی کامل دارد تا بیماران دیابت، تالاسمی و‌ام اس و غیره را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای مورد درمان قرار دهد.


در این نشست دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام آمادگی خود از همکاری در بعد فرهنگ سازی و سایر کمک‌های انسان دوستانه گفت: این انجمن با برگزاری برنامه‌های متنوع در راستای کمک به بخش‌های مختلف جامعه این آمادگی را دارد تا در این حوزه نیز فعالیت مستمر و مطلوبی نماید.


محمد زارعی افزود: ایجاد تبلیغات محیطی و رو در رو در دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این گونه بیماری‌ها را به دنبال داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته