دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1399 - 00:02
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

موضع ایران در موضوع قره‌باغ حفظ تمامیت ارضی هر دو کشور است/ تغییر مرزها با تصمیم یک کشور ممکن نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید در منازعه ارمنستان و آذربایجان به تمامیت ارضی دو کشور توجه شود، گفت: تغییر مرزها چیزی نیست که یک کشور در مورد آن تصمیم‌گیرنده باشد.
کد خبر : 541089
1.jpg

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به  نقشه جدیدی که اخیراً در فضای مجازی رونمایی شده که نشان می‌دهد ایران با کشور ارمنستان دیگر مرزی ندارد، گفت: تغییر مرز‌ها چیزی نیست که یک کشور تصمیم‌گیرنده باشد بلکه همه طرف‌های درگیر و همه همسایگان باید در آن مشارکت داشته باشند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری بسیار مقتدر و دارای بنیه دفاعی و دارای قدرت الهام‌بخشی در بین کشورهای دیگر است، افزود: بنابراین دیدگاه ایران قطعاً مورد لحاظ قرار می‌گیرد و چاره‌ای جز این برای کشورهای منطقه وجود ندارد.


وی با بیان اینکه ما در منازعه و مناقشه ارمنستان و آذربایجان اصولی داشتیم و موضع اصولی ما این بود که باید به تمامیت ارضی هریک از دو کشور توجه شده و احترام گذاشته شود، تصریح کرد: در عین حال باید اتباع هر کشور از امنیت برخوردار باشند و مهاجران نیز زمینه بهره‌مندی حداکثری از منافع را مطابق قوانین داشته باشند.


مقتدایی ادامه داد: بنابراین آنچه امروز اتفاق افتاده فعلاً طرح صلحی است که روسیه اعلام کرده، این طرح صلح توسط جمهوری اسلامی ایران نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در میان مدت دیدگاه‌های خود را اعلام خواهیم کرد.




بیشتر بخوانید:


سخنگوی وزارت امور خارجه: مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه تغییری نکرده است




این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حسن همجواری ایجاب می‌کند که ما در فضای دوستانه به دنبال منافع حداکثری تمام طرف‌های موجود در منطقه و همه همسایگان باشیم، گفت: بنابراین آنچه امروز به صورت گمانه‌زنی‌ها مطرح می‌شود مسائلی است که بیشتر از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد ناشی از برخی از دیدگاه‌هایی است که صحت و سقم آن هنوز مشخص نیست.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در سطح معاون وزیر خارجه، نماینده‌ای ویژه را در هفته‌های قبل به کشور ارمنستان و آذربایجان اعزام کرده‌ و دیدگاه و مبانی اصولی خود را اعلام کرده‌ایم و مطمئن هستیم که حسن همجواری و رفاقت بین ایران و ارمنستان و آذربایجان تداوم خواهد داشت.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته