دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1399 - 23:48
مناقشه قره‌باغ؛

ارمنستان کشته شدن بیش از ۲ هزار سرباز خود را تائید کرد

ارمنستان اعلام کرد که در نبردهای دو ماه اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر حاکمیت بر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بیش از ۲ هزار و سیصد سرباز این کشور جان باخته‌اند.
کد خبر : 540561
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ارمنستان اعلام کرد که در نبردهای دو ماه اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر حاکمیت بر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بیش از ۲ هزار و سیصد سرباز این کشور جان باخته‌اند.


این مناقشه دیرین و تاریخی این بار دو کشور را درگیر جنگی با وسعت زیاد و کم سابقه کرد و در نهایت با توافق آتش‌بس که امتیاز‌های زیادی برای جمهوری آذربایجان به همراه داشت،‌ به اتمام رسید.


بر اساس این توافق که با میانجی‌گری روسیه به امضا رسید دو طرف توافق کردند که به درگیری‌ها پایان دهند و در همان مواضعی که قرار دارند باقی بمانند.


بدین ترتیب جمهوری آذربایجان که با پیشروی‌های نظامی گسترده یک سوم سرزمین‌های منطقه قره‌باغ کوهستانی و از جمله شهر استراتژیک شوشا را بازپس گرفته بود، با وعده مالکیت بخش عمده‌ای از دو سوم باقی مانده از خاک قره‌باغ پیروزی بزرگی در قبال این توافق صلح بدست آورد.


مقامات ارمنستان به خصوص نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور که طرف مستقیم این توافق صلح بود پس از اعطای امتیاز‌های پیش‌بینی شده در توافق هدف انتقاد‌های شدید بسیاری از شهروندان و مخالفان این تصمیم دولت قرار گرفتند اما در نهایت اعتراف کردند که برای حفظ جان ده‌ها هزار سرباز ارمنی مجبور شدند تن به این مصالحه بدهند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته