دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1399 - 16:32
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان:

باکو و ایروان اجساد کشته‌شدگان جنگ قره‌باغ را مبادله کردند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طرفین درگیر در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» با میانجیگری روسیه اقدام به تبادل اجساد کشته‌شدگان کرده‌اند.
کد خبر : 540471
قره باغ.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن تشکر از روسیه برای اعزام نیروهای حافظ صلح، اعلام کرد که باکو و ایروان اجساد نیروهای خود را با میانجیگری مسکو مبادله کردند.


وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این بیانیه گفت: با میانجیگری و مشارکت نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر در منطقه قره‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان، اجساد چند تن از نیروهای کشته‌شده در نبرد اطراف شهر شوشا جمع‌آوری شدند.


در ادامه این بیانیه آمده است: به‌عنوان بخشی از این اقدام بشردوستانه (اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه) اجساد نیروهای ارتش ارمنستان جمع‌آوری‌شده و به این کشور انتقال پیدا کردند.


وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که اجساد شش تن از نیروهای ارتش آذربایجان نیز درنتیجه اقدام بشردوستانه روسیه به این کشور وارد شده‌اند.


«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش از برقراری آتش‌بس در خط درگیری قره‌باغ خبر داد.


جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.


بااین‌وجود، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد روز سه‌شنبه (به‌وقت‌تهران) اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.


انتهای پیام/4155/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارمنستان قره باغ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته