دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 14:52
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

فقط نیروهای حافظ صلح روسی در قره‌باغ مستقر می‌شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که هیچ نیروی دیگری به‌غیراز صلح‌بانان روس در منطقه قره‌باغ مستقر نخواهد شد.
کد خبر : 529537

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ریانووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق برای استقرار صلح‌بانان برخی کشورها به همراه نیروهای حافظ صلح روسی در قره‌باغ اعلام کرد که فقط صلح‌بانان روسیه در منطقه درگیری مستقر می‌شوند.


وی با اشاره به توافقنامه صلح در قره‌باغ اذعان کرد که در متن این توافقنامه فقط به استقرار صلح‌بانان روسی در این منطقه اشاره شده است.


زاخارووا در ادامه سخنان خود به گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اشاره کرد که در آن دو طرف در خصوص مسئله قره‌باغ گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.


زاخارووا این را نیز گفت که ترکیه از توافقنامه آتش‌بس در قره‌باغ حمایت کرده است.


الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه بیانیه‌ای را مبنی بر اعلام آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ از ابتدای بامداد ۱۰ نوامبر (امروز سه‌شنبه) به‌وقت مسکو امضا کردند.


وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که صلح‌بانان این کشور به‌منظور تحقق آتش‌بس بر اساس توافقنامه امضاشده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره‌باغ مستقر می‌شوند.


وزارت دفاع روسیه بامداد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای یادآور شد که مقرهای دیده‌بانی روسیه در امتداد خطوط حائل در منطقه قره‌باغ و تا امتداد دالان لاچین (متصل‌کننده قره‌باغ به ارمنستان) مستقر می‌شوند.


 وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اعلام کرد: ۹ فروند هواپیمای حامل یک هزار و ۹۶۰ صلح‌بان روسی از فرودگاه واستوچنی منطقه اولیانوفسک روسیه به مقصد منطقه قره‌باغ پرواز کردند.


هواپیماها حامل واحدهای صلح‌بانی، ۹۰ دستگاه نفربر زرهی، ۳۸۰ دستگاه خودروها و تجهیزات دیگر بودند که در ابتدا چهار فروند و سپس پنج فروند به مقصد منطقه مورد مناقشه قره‌باغ پرواز کردند.


پیش‌تر اعلام‌شده بود که استقرار واحدهای صلح‌بان روسی در قره‌باغ از ساعت شش بامداد امروز (سه‌شنبه) در قره‌باغ آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارمنستان قره باغ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته