دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1399 - 16:43
مشکینی در حاشیه کلنگ‌زنی محل دانشگاه آزاد اسلامی بشاگرد:

سیاست دانشگاه آزاد اسلامی پشت‌ میز‌نشینی دانش‌آموختگان نیست/ تغییر مسیر مهارت‌محوری از حاشیه به متن

مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌‌ امنای استانی با انتقاد از پشت‌میزنشینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: این دانشگاه در مدیریت جدید به‌دنبال احیای مهارت‌آموزی و مهارت‌محوری برای اشتغال دانشجویان است.
کد خبر : 541082
غا.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌‌های امنای استانی، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و جمعی از مسئولان و مقامات سیاسی این استان کلنگ مجموعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بشاگرد را بر زمین زد.


مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌‌های امنای استانی در این مراسم، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در مناطق محروم خواسته مهم و سیاست‌های خدمتگزاری این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه توانسته برای خدمت به دانش‌افزایی و خدمت به جوانان و مشتاقان علم و تحصیل زمینه را در مناطق مختلف کشور ایجاد کند.


مجید مشکینی با بیان اینکه بیشترین رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفی دانشگاه است، افزود: این دانشگاه در ارتقای کمّی نیز عملکرد مناسبی داشته، اما برخی نقاط محدود هستند که هنوز تحت پوشش  دانشگاه آزاد اسلامی قرار نگرفته‌اند.


موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر محصول چیست؟


وی عنوان کرد: با روند رو به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و کمک اعضای هیئت علمی، کارکنان، دانشجویان و خانواده بزرگ، این دانشگاه می‌تواند به سرآمدترین دانشگاه ایران بلکه جهان تبدیل شود.


مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت‌‌های امنای استانی، موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی را در تمام عرصه‌ها حاصل همکاری مردم و دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه متعلق به مردم است و باید با ورود به عرصه‌های مختلف مشکلات جامعه را مرتفع سازد.


مشکینی با انتقاد از برخی سوء‌مدیریت‌ها در دوران گذشته تبیین کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد  توجه به آموزش صرف نیست، بلکه ورود به تمام عرصه‌ها در راستای ارتقای کیفیت و مهارت آمورس برای رفع مشکلات جامعه است.


وی با انتقاد از پشت‌میزنشینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: از آنجایی که زمینه مهارت‌آموزی برای دانشجویان فراهم نشده و مهارت‌محوری در حاشیه بوده، بسیاری از دانش‌آموختگان به‌دلیل نداشتن مهارت و تخصص نتوانسته‌اند جذب صنایع کشاورزی، تجاری، بازرگانی و... شوند ، اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید به‌دنبال احیای این مهارت‌هاست.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته