دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1394 - 16:07
با تبریک فرارسیدن روز دانشجو

دکتر نوابخش: دانشجوی شهید واحد تهران مرکزی درس ایستادگی، آزادی و دفاع از ارزش‌ها را یادآور شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در آستانه فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو گفت: دانشجوی سرافراز این واحد در جبهه دیگری در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با ریختن خون خود در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) بار دیگر درس ایستادگی، آزادی، استعمار ستیزی و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی را یادآور شدند.
کد خبر : 54093

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهرداد نوابخش در پیام خود آورده است: فرا رسیدن شانزدهم آذر ماه ،گرامیداشت ایثار و مقاومت دانشجویان شهیدی است که یاد و خاطره‌شان با از خودگذشتگی در دانشگاه، جاوید و ماندگار شد. این روز خجسته را به همه دانشگاهیان به ویژه دانشجویان عزیز که آینده سازان ایران اسلامی هستند تبریک عرض می نمایم.


شانزدهم آذر ماه « روز دانشجو » به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب در تاریخ سرزمین ایران اسلامی به یادگار ثبت شده است و کرامت و تقدس این روز بزرگ بر کسی پوشیده نیست و از اهمیت تاریخی و ملی برجسته‌ای برخوردار است.


شانزده آذر 1332 یادآور رسالت دانشجویان و جوانانی است که بنیانگذار هویت دانشجویی و یک اعتبار ملی در ایران اسلامی بوده اند.


سه شهید دانشجو در روز شانزده آذر 1332 به نام های: احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا که با ریختن خون خود در صحن دانشگاه تهران هویت ملی ، سیاسی، فرهنگی و اعتقادات و باورهای ریشه دار ملت ایران را جاودانه کردند.


امروز نیز شهید مصطفی صدرزاده دانشجوی سرافراز این واحد بزرگ دانشگاهی در جبهه دیگری در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با ریختن خون خود در حرم مطهر حضرت زینب(س) بار دیگر درس ایستادگی، آزادی، استعمار ستیزی و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی را یادآور شدند.


امید است، جامعه‌ دانشگاهی به ویژه دانشجویان با تاسی بر رسالت شهیدان دانشجو در عرصه های مختلف که از کیان سرزمین ایران اسلامی از جان خود گذشتند، در پیمودن راهی به سوی آینده‌ای روشن و سرافرازی کشورمان تا رسیدن به قله های دانش و انسانیت گام بر دارند.آینده‌ای که سرشار از امید،پیروزی بر پایه خرد و فرزانگی، آزادی، مقاومت، احترام به ارزشها و فضیلت های انسانی است. که قطعا منجر به بالندگی و عزت دانشگاه نیز می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهرداد نوابخش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته