دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1399 - 20:54

آذربایجان مهلت خروج ساکنان ارمنی کالباجار را تمدید کرد

جمهوری آذربایجان در پی دستیابی به توافق صلح با ایروان مهلت خروج نیروهای ارمنی و ساکنان ارمنی منطقه کالباجار را تا ۲۵ نوامبر تمدید کرد.
کد خبر : 540857
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، جمهوری آذربایجان در پی دستیابی به توافق صلح با ایروان مهلت خروج نیروهای ارمنی و ساکنان ارمنی منطقه کالباجار را تا ۲۵ نوامبر تمدید کرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمهوری آذربایجان امروز، یکشنبه موافقت خود را با تمدید موعد نهایی خروج نیروهای ارمنی از منطقه کالباجار در چارچوب توافق صلح و آتش‌بس حاصل شده با میانجی‌گری روسیه اعلام کرد؛ توافقی که به هفته‌ها درگیری در منطقه قره‌باغ خاتمه داد.


حکمت حاجییف، مشاور سیاست خارجه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان تأکید کرد، کشورش موعد نهایی خروج نیروهای مسلح ارمنی و ساکنان ارمنی غیرقانونی کالباجار را تا ۲۵ نوامبر تمدید کرد.


به این ترتیب جمهوری آذربایجان به دلیل شرایط آب و هوایی در منطقه ۱۰ روز دیگر به ارمنستان مهلت داده است تا شهر مذکور را تخلیه کند.


حاجییف ادامه داد، شرایط آب و هوایی منطقه مناسب نیست و تنها جاده این منطقه باریک است و به این ترتیب باکو به ارمنستان زمان بیشتری داده تا غیرنظامیان ارمنی را خارج کند.


مشاور علی‌اف اضافه کرد، ساکنان ارمنی کالباجار از سال ۱۹۹۳ به طوری غیرقانونی در پی اشغالگری ارمنستان در آنجا اقامت گزیده‌اند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته