دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1399 - 13:26
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

انعقاد قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس و یک شرکت لبنی

قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با یک شرکت لبنی با حضور مسئولان منعقد شد.
کد خبر : 540394
IMG_34.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهر قدس، ظهر امروز قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و شرکت دامداران در راستای برنامه علمی، صنعتی و تجارت این واحد دانشگاهی با حضور عبدالله قاسمی‌پیربلوطی رئیس این واحد دانشگاهی و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت لبنی منعقد شد.


افزایش مهارت دانشجویان برای چالش‌های صنعت


عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در این نشست اظهار کرد: شرکت دامداران سهم عمده‌ای در صنایع غذایی کشور دارد و در شرایط فعلی اقتصادی کسانی که در صنعت غذایی مشغول به فعالیت بوده ایثارگرانی هستند که به دلیل عشق و علاقه‌ای که به توسعه و پیشرفت صنعت غذایی دارند، اشتغال و کارآفرینی می‌کنند.


وی افزود: اکنون یکی از سیاست‌ها و رهیافت‌های مهم مدیریت کردن دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله و ارتقای آن به نسل‌های سوم و چهارم است؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف متعالی باید از فضای صرفاً آموزشی و مدرک‌گرایی خارج شویم و به دنبال افزایش مهارت دانشجویان، ایجاد انگیزش برای کارآفرین شدن آنان و به دنبال حل مشکلات و چالش‌های صنعت و جامعه کشاورزی کشور باشیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خاطرنشان کرد: امیدواریم با این نوع همکاری شعار ارتباط با صنعت عملیاتی شود و فقط شعارگونه نباشد و با عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و صنعت غذایی دامداران در موضوع رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و موضوع مهارت و اشتغالزایی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.


قاسمی‌پیربلوطی اضافه کرد: وقتی شرکت‌ها نیاز به نیروهای دانشجویی ماهر دارند و با توجه به دوره‌هایی که با خود مربیان صنعت غذایی در قالب همکاری کارآموزی و کارورزی در دوره 6 ماهه طی می‌کنند، دانشجویان علاقه‌مند و زبده جذب بازار کار می‌شوند.


ایجاد سامانه یکپارچه بین 400 واحد دانشگاه برای رشد اقتصادی


وی ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم در رشته‌های صنایع غذایی، بهداشت مواد غذایی، مهندسی شیمی، میکروبیولوژی، ژنتیک گیاهی، علوم دامی (تغذیه و اصلاح دام)، حسابداری، مدیریت، فروش و انفورماتیک و سایر رشته‌ها همکاری داشته باشیم.


این استاد دانشگاه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در غرب استان تهران، نخستین گام می‌تواند انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع مرتبط و سپس ورود به مشکلات صنایع و تنظیم عنوان‌های نظام موضوعات مطابق با نیاز صنعت بود، اکنون با شبکه‌ای شدن دانشگاه و ایجاد سامانه یکپارچه بین 400 واحد دانشگاه می‌توان از همه ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی در خدمت صنعت برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بهره برد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته