دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1399 - 12:27

سیمای محمد رسول خدا (ص) در غرب/ «آنه ماری شیمل» از « محمد رسول خدا » می‌نویسد +فیلم

یکی از آثار مهم «آنه ماری شیمل» کتاب «محمد رسول خدا» با موضوع زندگی و سلوک پیامبر است که علاوه بر آلمانی، به انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده است.
کد خبر : 540368
a1518ca0-fc53-41dd-9196-955f8f9b64d7.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا همزمان با هفته کتاب، فرهنگسرای ارسباران ویدئوکلیپی را منتشر کرده است که در آن به معرفی « آنه ماری شیمل » نویسنده آلمانی‌تبار و غیرمسلمان کتاب «محمد رسول خدا» می‌پردازد.


شیمل در سال 1922 در آلمان متولد شد و از کودکی به مطالعات شرقی و اسلامی علاقمند بود و به تمدن و معارف اسلامی در تمام ابعاد و جلوه های آن عشق می ورزید. یکی از آثار مهم او کتاب «محمد رسول خدا» با موضوع زندگی و سلوک پیامبر است که علاوه بر آلمانی، به انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده است. شیمل در این کتاب خطابش به مردم غیرمسلمان غرب است و سعی کرده با نشان دادن سیمای ملکوتی نبی اکرم به مردمان مغرب زمین، تصویر نادرستی را که پژوهندگان غربی، خواه از روی دشمنی و خواه از روی ناآگاهی در طول سالیان متمادی از ایشان ترسیم کرده بودند را پاک سازد و به جایش سیمای راستین پیامبراکرم (ص) را آشکار سازد.


اگرچه آنه ماری شیمل هیچ گاه ننوشت که مسلمان شده است اما رفتار و کردارش منطبق بر آموزه‌های اسلام بود و همانطور که از کتابش برمی آید، حضرت محمد (ص) را والاترین پیامبر خدا می دانست. محمد رسول الله را حسن لاهوتی به فارسی ترجمه و نشر فرهنگی هنری منتشر کرده است.





انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته