دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1399 - 16:46
توسط دانشگاه آزاد اسلامی میبد برگزار شد؛

نشست بررسی برنامه علمی صنعت کاشی و سرامیک کشور

نشست بررسی برنامه علمی صنعت کاشی و سرامیک توسط كمیته ارزیابی و نظارت دبیرخانه پایش آزاد به‌صورت برخط برگزار شد.
کد خبر : 540219

به گزارش خبرنگار  حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست بررسی برنامه علمی صنعت کاشی و سرامیک توسط كمیته ارزیابی و نظارت دبیرخانه پایش آزاد به‌صورت برخط برگزار شد. این برنامه علمی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی میبد است.


این نشست با حضور متخصصین مربوطه، سعید ملماسی متخصص محیط‌زیست، حامد ثابت متخصص مهندسی مواد، امیر غلامی متخصص حوزه اقتصاد، ناصر عبادتی عضو کمیته، لاله فرهنگ متین دبیر كمیته نظارت و ارزیابی، زهرا عینالو مسئول هماهنگی استانی پایش به همراه فاطمه میر جلیلی مجری برنامه علمی برگزار شد.


صنعت کاشی و سرامیک در کشور به پشتوانه چند هزارساله دارای مزایای بسیاری است که راه را برای پیشرفت و توسعه این صنعت هموار کرده است. دسترسی به منابع تأمین مواد اولیه موردنیاز را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت این صنعت در کشور دانست، چراکه امکان دسترسی به خاک رس به‌عنوان مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مواد اولیه موردنیاز این صنعت در کشور وجود دارد.


در طرح منظومۀ علمی صنعت کاشی و سرامیک 9 چالش حاکم بر کاشی و سرامیک کشور با مشارکت تعداد زیادی از صاحب‌نظران و خبرگان دانشگاه و صنعت شناسایی و تعریف‌شده است. در خصوص چالش‌های احصا شده مطالبی ارائه شد و چالش ضعف در تولید و تأمین مواد خام و اولیه صنعت کاشی و سرامیک به‌طور کامل بررسی و پیشنهاد شد مباحث مربوط به دستیابی به روش‌های استحصال و اکتشاف و فراوری مواد خام و اولیه از معادن داخلی، به‌عنوان اهداف مدنظر قرار گیرد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه علمی پایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته