دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خالدی در پیش نشست علمی همایش ملی پاندمی کرونا و پدافند غیرعامل:

دانشگاه باید در بالابردن امنیت به حاکمیت کمک کند/ کرونا، تلنگری برای شناخت ابعاد مختلف تهدیدات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: دانشگاه باید اصلی‌ترین وظیفه که بالا بردن ضریب امنیت، ایمنی جامعه و ایجاد بستر زندگی افراد در لایه‌های مختلف را عهده‌دار شود و در این راستا به حاکمیت کمک کند.
کد خبر : 529796
IMG-20201111-WA0020.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین پیش نشست علمی همایش ملی مجازی پاندمی کرونا و پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدات از منظر حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی و حقوق جز و روابط بین‌الملل به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به‌صورت مجازی برگزار شد.



در ابتدای این نشست مجازی و برخط، حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: امروزه با پدیده‌ای مواجه شدیم که در سطح ملی و فراملی تمامی ابعاد زندگی ما را در نوردیده و زندگی فردی و اجتماعی ما را تحت تأثیر خود قرار داده است.


وی افزود: کرونا یک تجربه تلخ و یک تلنگر برای شناخت ابعاد مختلف تهدیداتی است که بشر امروز و در آینده با آن برخورد می‌کند و باید خود را برای مدیریت آن تهدیدات آماده کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: به عنوان یک عضو علمی می‌توان گفت نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته در خصوص این پدیده شناخت وجود نداشته است و جامعه علمی نسبت به مدیریت عالمانه، نسبت به ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در جامعه از بعد علمی، پژوهشی و گفتمان‌سازی ضعف‌هایی را نشان دادند.


خالدی افزود: دانشگاه به‌عنوان جمع نخبگان، پژوهشگران و اندیشمندان اصلی‌ترین وظیفه برای بالا بردن ضریب امنیت، ایمنی جامعه و ایجاد بستر زندگی افراد در لایه‌های مختلف را باید عهده‌دار شود و در این راستا به حاکمیت کمک کند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، قطب پدافند غیرعامل


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه این واحد دانشگاهی قطب پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این واحد دانشگاهی تجربیات علمی و پژوهشی خود را در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه سایبری، زیستی و حقوق بین‌الملل و... به سطح گفتمان علمی در محیط دانشگاهی رسانده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال پس از شیوع ویروس کرونا در کشور بحث‌های علمی در حوزه‌های مختلف آغاز کرد و به  شناخت ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قدرت حوزه‌ی علمی  و پژوهشی کشور پرداخت. 


وی ادامه داد: گفتمان لایه ابتدایی برای تولید علم و دانش در کشور است‌. نخبگان زیادی در کشور وجود دارند که به این موضوع پرداخته‌اند یا به واسطه تجربیات مختلف ورودی عالمانه در این حوزه‌ها را می‌توانند داشته باشند. بر این اساس مجموعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی درصدد برگزاری همایش ملی مجازی در خصوص پاندمی کرونا و پدافند غیر عامل برگزار کند.


خالدی اظهار کرد: با همفکری تعدادی از نخبگان کشور این همایش در هفت محور مدیریت کرونا و پدافند غیرعامل، آموزش، پژوهش و فناوری پدافند غیرعامل، سبک زندگی، اقتصاد و تولید، رسانه و فضای مجازی و حقوق و روابط بین‌الملل در نظر گرفته شد و امروز به عنوان پیش نشست همایش ملی مجازی پاندمی کرونا و پدافند غیرعامل از منظر حقوق بین‌الملل در خدمت اساتید هستیم.


وی گفت: امیدوارم مباحثی که امروز مطرح می‌شود، یک فضای جدیدی در حوزه علمی و پژوهشی از منظر حقوق و روابط بین‌الملل شکل بگیرد و ما بتوانیم در تولید علم و دانش برای بالابردن ضریب امنیت و ایمنی  و تاب آوری جامعه در برابر انواع تهدیدات به یک سطح مطلوب برسیم و نظام را در مقابل تهدیدات تاب آور و مقاوم کنیم.



مدیران علمی این نشست فتح‌الله رحیمی، مدیر گروه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و سکینه ببری مدیر امور روابط بین‌الملل این واحد دانشگاهی هستند.


در این پیش نشست علی‌اکبر گرجی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ظرفیت‌های نهادهای دولتی در مقابله با تهدیدات و همه گیر، مهرداد رایجیان اصلی، جرم شناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی با موضوع تأثیر پاندمی کووید - ۱۹ بر سیاست‌گذاری کیفری از نظام زندان‌ها تا تدبیرهای پیشگیری از جرم و نوذر شفیعی، دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و مدیر گروه بین‌الملل واحد تهران شمال با موضوع پاندمی کرونا و تهدیدات نوین امنیتی در روابط بین‌الملل به‌سخنرانی پرداختند.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته