دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1399 - 12:37

طالبان یک شهر در شمال افغانستان را تصرف کرد

منابع محلی از آغاز حملات جدید طالبان علیه مواضع دولتی در شمال افغانستان و سقوط شهرستان «دهروواد» در ولایت «ارزگان» خبر دادند.
کد خبر : 540164
طالبان.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «احمدشاه ساحل» سخنگوی والی «ارزگان» اعلام کرد که در پی حمله گروهی طالبان به شهرستان «دهراوود»، نیروهای امنیتی به هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان «عقب‌نشینی تاکتیکی» کرده‌اند.


وی افزود که طالبان وارد هیچ مرکز نظامی و غیرنظامی در این شهرستان نشده است و تأکید کرد که عملیات برای پس‌گیری دهراوود جریان دارد.


بااین‌حال دیگر منابع میدانی از سقوط دهروواد خبر داده‌اند.


سخنگوی والی ارزگان در حالی از «عقب‌نشینی تاکتیکی» نیروهای امنیتی از این شهرستان می‌گویند که منابع امنیتی می‌گویند دهراوود درنتیجه حملات سنگین طالبان سقوط کرده است.


از سوی دیگر «یوسف ایوبی» رئیس شورای ولایتی قندوز نیز اعلام کرده که در حمله طالبان به پایگاه نیروهای امنیتی در تپه بالاحصار شهرستان «امام صاحب» این ولایت 10 نیروی ارتش و 2 نیروی پلیس کشته و 6 نظامی دیگر ارتش نیز زخمی شدند.


به گزارش «هشت صبح»، «عصمت الله مرادی» سخنگوی والی قندوز اما تنها کشته شدن 5 نیروی امنیتی را تأیید کرده و می‌افزاید که در این حمله 10 عضو طالبان کشته و 5 تن عضو دیگر این گروه نیز زخمی شدند.


«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما می‌گوید که در این حمله 17 نیروی دولتی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته