دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 09:38
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب:

دانشگاه فضایی برای کسب تجربه اجتماعی است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با بیان اینکه دانشگاه فضایی برای کسب تجربه اجتماعی است، عنوان کرد: ما تا زمانی که به دانشجو اعتماد نکنیم و فضا را برای فعالیت دانشگاهی باز نکنیم، نمی‌توانیم فرد لایق و توانمند را در عرصه علمی پرورش دهیم.
کد خبر : 5379

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اولین گردهمایی کانون «خیرخواهان همدل» دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب روز گذشته در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد که در این مراسم مستوره عزت‌زاده، معاون فرهنگی این دانشگاه، با توجه به اهداف تشکیل این گردهمایی گفت: کانون «خیرخواهان همدل» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از ۵ بهمن ماه سال‌جاری با هدف ترویج فرهنگ خیرخواهی، نوع‌دوستی، همدلی و سلامت به کمک دانشجویان کار‌شناسی ارشد مدیریت فرهنگی و ارتباطات تشکیل شد و اکنون بیش از۱۵۰ عضو دانشجویی دارد.


وی افزود: اهداف، سیاست گذاری‌ها، طراحی لوگو، شعار و بسیاری از اقدامات دیگر این کانون توسط خود دانشجویان انجام شده است.


عزت‌زاده در ادامه یادآور شد: هدف ما این بود که در جامعه دانشگاهی به عنوان جامعه نخبه و مرجع تلاش کنیم تا اینکه فرهنگ خیرخواهی سلامت و نوعدوستی را با حمایت‌های سلامت فکر، جسم و روان در جامعه پایه‌گذاری کنیم.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر اینکه فرهنگ از جامعه دانشگاهی به سمت مردم سوق پیدا می‌کند، عنوان کرد: بر همین اساس تلاش ما بر این بوده است تا بتوانیم اولین گام‌های این فرهنگ را در جامعه دانشگاهی پایه‌گذاری کنیم.


وی با توجه به حمایت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه زمانی که گزارش‌های کانون «خیرخواهان همدل» برای دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شد با حمایت‌های ایشان روبه‌رو شدیم به گونه‌ای که گفتند این طرح را به تمام واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور ارسال خواهند کرد.


عزت‌زاده در بخش دیگیر از سخنانش اظهار کرد: ما تا زمانی که به دانشجو اعتماد نکنیم و فضا را برای فعالیت دانشگاهی باز نکنیم نمی‌توانیم فرد لایق و توانمند را در عرصه علمی پرورش دهیم.


وی افزود: علم صرفا از لا‌به‌لای کتاب‌ها و با مفاهیم و فاکتورهای ذهنی و حفظیات سرکار ندارد، ما در تربیت یک انسان وقتی موفق هستیم که فضای تجربه اجتماعی را در محیط دانشگاه برای دانشجو فراهم کنیم.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشگاه را فضایی مناسب برای کسب تجربه اجتماعی در میان دانشجویان دانست و گفت: دانشجو باید توانمندی و شخصیت خود را در جامعه دانشگاهی بیازماید تا زمانی که وارد جامعه می‌شود بتواند توانمندی‌های خود را نشان دهد.


عزت‌زاده اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی کانون خیرخواهان همدل برای کسب مهارت‌های زندگی و برقراری ارتباط، از سال آینده به جدیت پیگیری می‌شود و همراه با مجمع خیرین سلامت، بنیاد امور بیماری‌های خاص و برخی نهادهای مربوطه در بیمارستان‌های مرتبط با مجمع خیرین سلامت حضور خواهیم داشت.


به گزارش آنا، این مراسم با حضور دکتر پورهاشمی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و قائم مقام مجمع خیرین سلامت، پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، معاونان دانشگاه، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته