دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

از جایزه در فلیپین تا حضور دوباره در روسیه برای «آغی»

فیلم کوتاه «آغی» به نویسندگی و کارگردانی یوسف کارگر از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه تندیس دوریان طلایی بهترین فیلم کوتاه سومین جشنواره سالامینداناو فیلیپین را کسب کرد.
کد خبر : 53773

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایرن، آغی به‌عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره با فیلم‌هایی از دیگر کشورهای آسیایی به رقابت پرداخت و در نهایت جایزه بهترین فیلم کوتاه را از آن خود کرد.


بیانیه هیئت داوران درباره جایزه فیلم «آغی» که در مراسم اختتامیه جشنواره قرائت شده است بدین شرح است: این جایزه به دلیل به تصویر کشیدن هنرمندانه پرتره‌ای تلخ و غمبار از سفر دردناک یک مرد برای پیداکردن حقایق و پاسخ‌ها به آغی تعلق می‌گیرد.


جشنواره بین‌المللی سالامینداناو توسط مرکز هنرهای سینمایی فیلیپین و نتپک (شبکه ترویج سینمای آسیا) و باهدف بالا بردن آگاهی نسبت به سینمای بین‌المللی با تأکید بر تقویت روابط فرهنگی بین فیلیپین و کشورهای آسیایی برگزار می‌شود.


همچنین این فیلم در سی و ششمین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم «اسب نقره‌ای» روسیه راه‌یافت و در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه با فیلم‌هایی از روسیه، تاجیکستان، هند، مصر، آذربایجان و ... به رقابت خواهد پرداخت.


جشنواره بین المللی اسب نقره‌ای که با کمک مالی رئیس جمهوری منطقه باشکورستان روسیه و وزارت فرهنگ روسیه در حمایت از مهم‌ترین پروژه‌های خلاقانه در زمینه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سینما برگزار می‌شود در بخش‌های فیلم بلند، کوتاه، مستند و خارج از مسبقه با تمرکز بر فیلم‌های دارای تم ملی فرهنگی و قومی با هدف افزایش روابط فرهنگی میان روسیه و کشورهای دیگر و ایجاد اتحاد برای پیشبرد هنر سینما برگزار می شود.


این جشنواره از تاریخ 9 تا 12 دسامبر در شهر اوفا کشور روسیه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: آغی یوسف کارگر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته