دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1394 - 10:47

برگزاری همایش«شکوه هجرت» در واحد خرم‌آباد/ تجلیل از فعالان اردوهای جهادی در لرستان

مراسم تجلیل از فعالان اردوهای جهادی در لرستان با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، مسئول بسیج سازندگی لرستان، مسئول سازمان بسیج طلاب لرستان، مسئول بسیج دانشجویی لرستان، روسای دانشگاهها و فعالان جهادی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد.
کد خبر : 53720

به گزارش خبرنگار آنا، سردار نعمان غلامی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این مراسم گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی، دانشگاه‌ها می‌توانند کانون مدیریت، اداره و نقش آفرینی عمده در این حوزه باشند و نسل جوانی تربیت کند که هم تحصیل می‌کند و هم تحصیل خود را با رویکردهای میدانی ارتباط می‌دهد.


وی ارتباط ضعیف بین دانشگاه و مراکز تولید اقتصادی را یکی از مشکلات موجود در این عرصه عنوان کرد و گفت: مشکلی که امروز احساس می‌شود این است که بین مراکز علمی و تولیدی اقتصادی ما ارتباط چندانی برقرار نیست. مشکل حوزه صنعت و عرصه‌های تولید علمی صنعتی روی میز دانشگاه ما نیست که پایان نامه‌های دانشجویان به گشودن گره آن کمک کنند و این مشکل بسیار جدی است.


غلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید بتواند مشکلات بخش کشاورزی، صنعت، کارآفرینی را از دستگاه‌های مرتبط بگیرد و آنچه را که به حوزه دانشگاه مربوط است انجام دهد، گفت: اکنون یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم ورود در حوزه کشاورزی مانند گندم است که علی‌رغم اینکه گام‌های بلندی در خودکفایی گندم برداشته‌ایم اما هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم و دو میلیون تن گندم از خارج وارد می‌کنیم.


گروه جهادی حاج عبدالله والی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، گروه جهادی امام‌زاده محمدحسن (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود، گروه جهادی دانشگاه پیام نور خرم آباد، گروه جهادی شهید محمد بروجردی دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد و گروه جهادی دانشگاه‌های شهرستان خرم آباد به عنوان گروه‌های بر‌تر جهادی در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند

دانشجویان در تمامی عرصه‌ها دارای روحیه جهادی هستند


در ادامه محمد برامکی مسئول بسیج دانشجویی استان لرستان نیز گفت: دانشجویان در تمامی عرصه‌ها دارای روحیه جهادی هستند و با این روحیه می‌توانند موفق باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت فعالان جهادی و محرومیت‌زدایی در سپاه و بسیج استفاده کرد، افزود: کسانی هستند که از جان و مال خود می‌گذرند و در اردوهای جهادی حضور پیدا می‌کنند و قطعا برای سپاه و بسیج هم مفید خواهند بود.


مسئول بسیج دانشجویی لرستان با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در برگزاری اردوهای جهادی، تاکید کرد: ما فرمان ولی امر مسلمین را اطاعت می‌کنیم و تا پای جان پای منویات حکیمانه امام خود هستیم.


برامکی با بیان اینکه از روسای دانشگاه‌های لرستان که ما را در برگزاری اردوهای جهادی یاری می‌کنند صمیمانه سپاسگزاریم، گفت: به لطف الهی امسال اردوهای جهادی همانند سال گذشته و حتی خیلی بهتر برگزار شدند.


وی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌ها سیل عظیمی از درخواست‌ها به سمت سوریه را داریم و با این روحیه جهادی، دانشجویان می‌توانند در هر عرصه‌ای موفق باشند.


در پایان این مراسم گروه‌های جهادی بر‌تر دانشگاه‌های لرستان نیز تجلیل شدند.


گروه جهادی حاج عبدالله والی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، گروه جهادی امام‌زاده محمدحسن (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود، گروه جهادی دانشگاه پیام نور خرم آباد، گروه جهادی شهید محمد بروجردی دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد و گروه جهادی دانشگاه‌های شهرستان خرم آباد به عنوان گروه‌های بر‌تر جهادی در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.


همچنین در این مراسم از روسای دانشگاه لرستان، آزاداسلامی استان لرستان، پیام نور و علوم پزشکی لرستان به پاس همکاری در برگزاری اردوهای جهادی تجلیل به عمل آمد.


تجلیل از فرمانده سپاه خرم آباد، مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان، مسئول بسیج طلاب استان لرستان، فرمانده سپاه شهرستان دورود، فرمانده سپاه سپیددشت، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، شهردار سپیددشت، بخشدار مرکزی سابق شهرستان دلفان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان و مدیرکل محیط زیست لرستان، بخش دیگری از برنامه‌های همایش «شکوه هجرت» در خرم آباد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته