دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی: مردم از USSDهای غیرمجاز استفاده نکنند

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی نسبت به استفاده از درگاه‌های USSD غیرمجاز هشدار داد و گفت: شرکت‌های ارائه‌دهنده غیرمجازی برای این خدمات وجود دارند که شرکت‌های چندان کوچکی هم نیستند.
کد خبر : 53704

داوود محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در پاسخ به این پرسش که آیا صحت اظهارات یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کدهای دستوری یا USSD مبنی بر وجود 15 شرکت بزرگ ارائه‌دهنده این خدمات و امکان فاش شدن اطلاعات مشتریان را تایید می‌کنید؟ افزود: به هر حال شرکت‌های غیرمجاز وجود دارند ما بحثی بر تعداد آنها نداریم اما در مجموع USSD‌هایی مجاز است که مجوز ارائه خدمات خود را از بانک مرکزی دریافت کرده باشد.


وی تصریح کرد: مردم باید بدانند لزوما از شرکت‌هایی استفاده کنند که مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر USSD‌های غیرمجاز مانند دریافت خدمات از موسسات غیرمجاز بانکی است.


محمدبیگی ادامه داد: نمی‌توان پول خود را در موسسه غیرمجازی سرمایه‌گذاری کرد و سپس درصورت مشکل‌دار بودن آن موسسه به سراغ بانک مرکزی رفت. در حوزهUSSD هم بدین شکل است.


مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاعات این شرکت‌ها بر روی سایت شاپرک وجود دارد، تاکید کرد: همچنین اطلاعات وب‌سایت ، تلفنباک و USSD بانک‌ها نیز بر روی سایت بانک مرکزی قابل مشاهده است و مردم باید پیش از استفاده از خدمات بررسی اولیه داشته باشند تا کم‌ترین ریسک را متحمل شوند.


محمدبیگی بیان کرد: برای ارائه سرویس USSD می‌توان به راحتی زیرساخت آن را دریافت کرد. حتی می‌توان این سرویس را به صورت بومی ارائه کرد؛ بدون آنکه نیاز باشد به شبکه پرداخت کشور متصل بود.


وی گفت: یک سری از اتفاقات پیش‌آمده در حوزه USSD های غیرمجاز به این علت است که شرکت ارائه دهنده اصلا از زیرساخت‌های بانک مرکزی استفاده نکرده است بنابراین اگر مردم از آن زیرساخت‌ها استفاده کنند، بانک مرکزی مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.


مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خاطر نشان کرد: استفاده از خدمات شرکت‌های درگاه‌های دستوری یا USSDهای غیرمجاز همانند این است که یکی از بستگان سرویسی را راه‌اندازی و فرد نیز از آن استفاده کند، در این صورت موضوع هیچ ارتباطی به بانک مرکزی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته