دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«سرزمین قاچاقچیان» در بخش «آمریکا- واقعیت یا رویا» روی پرده می‌رود

مستند برگزیده جشنواره ساندنس در سینماحقیقت

فیلم مستند بلند «سرزمین قاچاقچیان» ساخته ماتئو هاینمن که جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره معتبر ساندنس را به‌دست آورده است، در بخش «آمریکا- واقعیت یا رویا» نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 53632

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه‌ی فیلم مستند 98 دقیقه‌ای Cartel Landمحصول سال 2015 کشورهای آمریکا و مکزیک آمده است: «دکتر خوزه میرلس در یک شهر کوچک مکزیک، به عنوان "ال دکتر" شناخته می‌شود. او قیام خودجوش مردم منطقه بر علیه کارتل مواد مخدر که برای آنها ویرانی به بار آورده است را رهبری می‌کند. در همین حال در دره‌ی قربانگاه صحرای آریزونا که به "کوچه کوکائین" معروف است، یک کهنه سرباز آمریکایی هم رئیس یک گروه شبه نظامی کوچک به نام «مرز آریزونا» است که با قاچاقچیان مواد مخدر در سراسر مرز مکزیک مبارزه می‌کند.


ماتئو هاینمن با مستند بلند «سرزمین قاچاقچیان»، جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلمبرداری را از جشنواره ساندنس آمریکا در سال 2015 بدست آورده است. وی در سال 2012 مستند «زمان ما» را نیز کارگردانی کرده بود.


بخش ویژه‌ی «آمریکا - واقعیت یا رویا» جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» که نگاهی انتقادی به جامعه معاصر آمریکا دارد، هفت فیلم مستند جدید را به نمایش درمی‌آورد. مستندهای «ترور» (لیریک کابرال و دیوید فلیکس 2015)، «از مردان و از جنگ» (لوران بکو رنارد 2014)، «وقت‌کشی» (لیدی ویسی هرکلودل 2015)، «آتش هفتم» (جک ریکو بونو 2015)، «سرزمین قاچاقچیان» (ماتئو هاینمن 2015)، «رویای سه ساز» (آدام کاهان 2015) و «نامزدی» (امی کوهن 2015)، از آثار برجسته‌ای هستند که همگی با نگاهی انتقادی، مشکلات و معضلات جامعه‌ی معاصر آمریکا را به بوته‌ی نقد می‌کشند.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته