دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد مراغه:

توزیع واقعی و عادلانه علم با گسترش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی در سراسر کشور محقق شده است

رئیس واحد مراغه گفت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش پایدار استوار است که دانشگاه آزاد با اندیشه‌ای خلاق، با کمک به اجرای عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و علمی در کشور، به افزایش کمی و کیفی آگاهی و شعور فردی و اجتماعی افراد جامعه و پرورش نیروهای فرهیخته کمک می‌کند.
کد خبر : 53487

دکتر محمدرضا ولیلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به شیطنت های اخیر بدخواهان و حسودان در برابر گسترش و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، این یادگار عزیز و پربرکت انقلاب و امام راحل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نماد بارزی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور است و این ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی به برکت هدیه نقدی و معنوی امام راحل عزیز هر روز بیش از پیش به سوی توسعه و ترقی گام برمی دارد و اکنون که 33 سال از عمر پر برکت و پر فراز و نشیب آن گذشته و زمان چیدن میوه های رسیده دانش و علم و فن و فرهنگ رسیده است، باید بیش از پیش در راستای تداوم ، پایداری و تنومندی آن بکوشیم .


وی با بیان اینکه تلاش های سی و چند سال گذشته در این دانشگاه امروز به ثمر نشسته است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مراحل نوجوانی و جوانی خود را پشت سر گذاشته و امروز که به مرحله بلوغ کامل رسیده است، نوبت مراحل بعدی یعنی راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان با بن مایه پژوهشی و تجاری سازی علوم است و کارهای بزرگی در این مرحله می بایست انجام گیرد.


ولیلو یکی از راه‌های تداوم و پایداری این مجموعه عظیم علمی و فرهنگی کشور را گسترش تحصیلات تکمیلی دانست و آن را از دغدغه های مهم و خواسته‌های مقام معظم رهبری، مسئولان نظام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و با توجه به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 242 نماینده مجلس از قانون مربوط به تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام حمایت کرده و خواستار اجرای کامل آن شده‌اند، ما نیز با اعتقاد راسخ، گسترش تحصیلات تکمیلی را به عنوان وظیفه قانونی، جهاد علمی و مطالبه رهبری معظم انقلاب و نمایندگان ملت دنبال خواهیم کرد.


رئیس واحد مراغه با توجه به منویات رهبری انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان افزود: متولیان دانشگاه آزاد اسلامی از طول تأسیس، مسئولیت خطیر و بسیار بزرگی را به دوش کشیده اند. درصد قابل توجهی از بار آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی بر عهده این دانشگاه بوده و در این زمینه انصافا توانسته است وظیفه خودرا به نحو شایسته به انجام برساند. جلوگیری از سیل مهاجرت مشتاقان تحصیلات عالیه به خارج کشور، جلوگیری از خروج ارز، کاهش تبعات فرهنگی و رقابت علمی نزدیک با دانشگاه‌های معتبر جهانی، توزیع عادلانه علم در اقصی نقاط کشور، تأمین آسایش روانی خانواده ها برای امکان تحصیل فرزندان در شهرهای خود، از جمله خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است که تحسین دوست و دشمن را بر می انگیزد.


وی خطاب به کسانی که مخالف گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی هستند هشدار داد و گفت: کسانی که چنین دیدگاهی دارند صرفا به جنبه های سیاسی فکر می کنند و مصلحت عمومی و ضروری جامعه را فدای منافع جناحی خود می کنند. در حالی که اگر خدای نکرده بازی های سیاسی را وارد موضوع تحصیل فرزندان خود کنیم و مسائل علمی و آموزشی را نیز با محک سیاست زدگی خود بسنجیم، آسیب بزرگی به ریشه انقلاب و به فرهنگ و آموزش عالی کشور زده ایم .


عهده‌داری بیش از 35 تا 50 درصد بار آموزش عالی کشور بعد از انقلاب اسلامی، توسعه دانش فن‌آور در دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور، حتی مرزهای خارجی به همراه ترویج، تبیین و تعمیق باورهای مذهبی، بهبود کیفیت زندگی، ایجاد وفاق و همبستگی اجتماعی، مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و رشد فرهنگی از جمله خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است که از سوی رئیس واحد مراغه عنوان شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته