دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
2 خبر؛

برگزاری جلسه‌ ستاد امر به‌ معروف شهرستان شبستر و پرسش و پاسخ درباره نهضت حسینی در واحد صوفیان

جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان شبستر با حضور اعضای ستاد و مسئولان ادارات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان برگزار شد.
کد خبر : 53380

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان شبستر که به‌منظور احصا و جمع‌بندی منکرات رایج و معروفات متروک و همچنین تعیین راهکارهای پیشگیری و اصلاح ناهنجاری‌ها و فرهنگ‌سازی در مواردی که نیاز به برنامه‌های اجرایی و فرهنگی در بستر شهرستان دارد، تشکیل شد.


از مباحث مطرح‌شده در این جلسه احصاء معروفات متروکه و منکرات رایج عنوان شد و احصاء موارد و تفکیک موارد اصلی از فرعی٬ تعیین اولویت منکرات و معروفات و شناسایی ریشه‌ها و عوامل مؤثر٬ تصویب راهکارها از جمله گام‌های اجرایی این شورا در سطح شهرستان‌ها مورد بحث قرار گرفت.


در ادامه جلسه به‌منظور جمع‌بندی دقیق و منطقی این امر قرار شد برگه‌ها و کاربرگ های خاصی به‌منظور تحقیق میدانی به ادارات و مراکز مردمی ارسال و نظرسنجی عمومی انجام شود.


فرآیند اجرایی پیش‌بینی‌شده در این امر جمع‌بندی و تحقیق میدانی به‌عنوان گام اول تعیین شد و در ادامه کمیته‌ای از این شورا انتخاب شد که به جمع‌بندی و تحلیل موارد به‌دست‌آمده خواهند پرداخت و نتایج این کمیته برای ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با منکرات رایج و ترویج معروفت متروک در جلسه شورا موردبحث و نظر قرار خواهد گرفت .


برگزاری جلسه پرسش و پاسخ درباره نهضت حسینی در واحد صوفیان


به همت گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان جلسه پرسش و پاسخ درباره نهضت عاشورای حسینی علیه‌السلام و شیوه‌های عزاداری در سالن آمفی‌تئاتر واحد با حضور دانشجویان برگزار شد .


حجت‌الاسلام دکتر جعفر جهانگیری با تبیین اهداف تکفیری‌های وهابی در ایجاد و بسط و گسترش شبهات در آموزه‌های شیعی به‌منظور سست کردن بنیه‌های اعتقادی شیعیان به ویژه جوانان و جامعه دانشگاهی به شبهاتی همچون شرک و توسل پرداختند.


در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، جهانگیری شنونده نظرات و دغدغه‌ها و سوالات شفاهی دانشجویان بودند و به سوالات کتبی آنان در زمینه‌های دینی و شبهات مذهبی و مسائل روز پرداختند.


در پایان جلسه از برگزیدگان مسابقات و جشنواره های فرهنگی قرآنی با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته