دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1394 - 18:08
حشمت‌الله قنبری در واحد همدان:

تروریست‌ها جرأت تعرض به زائران حسینی را ندارند

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی فراخوان زینبی است، گفت: دشمنان و تروریست‌ها جرأت تعرض به زائران حسینی که با فراخوان زینبی فراخوانده شده‌اند را ندارند.
کد خبر : 53334

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، حشمت الله قنبری همدانی در گردهمایی بسیجیان با موضوع آثار تربیتی و تبلیغی اربعین در فرهنگ شیعه که به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و همکاری کانون فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی در آستانه اربعین حسینی برگزار شد با اشاره به اینکه ودیعه خدا حضرت زین العابدین(ع) بود که باید در کربلا سالم می‌ماند و از او صیانت می‌شد، اظهار داشت: پس از واقعه بزرگ کربلا خاندان اهل بیت به اسارت رفتند و باید بدانیم که اسیر یک مختصاتی دارد و مامور به انجام اموری است که به آن دستور داده می‌شود.


معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه درس دینداری و آزادگی امام حسین (ع) با پیام‌آوران عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) ماندگار شد، عنوان کرد: افرادی مثل بنی امیه اهل فاجعه بودند و انجام یک فاجعه هنر و عظمت نیست، بلکه حماسه یک هنر است و صاحب حماسه حضرت زینب (س) است.


قنبری همدانی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی افزود: با وجود همه عظمت و اتفاقاتی که در عاشورا رخ داد در هیچ روایتی نیامده است که از نشانه‌های شیعه است اما اربعین ذکر شده است.


وی با بیان اینکه این روزها همه امت اسلامی به یاد حضرت زینب (س) در مسیر پیاده‌روی کربلا، عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان می‌دهند، گفت: این روزها اربعین را اربعین حسینی می‌نامیم ولی در واقع اربعین حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(س) است.


معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان بیان کرد: با وجود مصیبت عظمای عاشورا، حضرت زینب (س) در مجلس بزم یزید، آنچه در کربلا دیدند را چیزی جز زیبایی ندانستند و همین مسئله علاوه بر حیرت، خشم یزیدیان را نیز برافروخت.



قنبری همدانی با اشاره به اینکه مسلمانان در سال با دو کنگره عظیم حج و اربعین حسینی روبرو هستند، گفت: با فرا رسیدن اربعین صولت بنی امیه از هم پاشید و همه در غبطه قدرت زینب (س) و محو قدرتش بودند، چرا که خطبه‌های زینب (س) صولت حیدریه دارد و امروز می‌بینیم که حضرت چه کرده است که این همه زائر به سمت کربلا سرازیر می‌شود.


وی تصریح کرد: حج برای افراد خاص و برای کسانی که شرایط آن را دارند واجب شده است و در حج اکبر درمجموع دو میلیون نفر به حج می‌روند و 80 کشور برای انجام این کار هماهنگی می‌کنند تا حجشان را بجا آورند که امسال فاجعه منا نشان از عدم توانایی مدیریت حج داشت.


قنبری همدانی اظهار داشت: اما در اربعین با وجود امکانات خودجوش مردمی، پیاده‌روی از چنان شوری برخوردار است که اقشار جوامع اسلامی اعم از پیر و جوان و مرد و زن راهی این دیار می‌شوند.


حج برای افراد خاص و برای کسانی که شرایط آن را دارند واجب شده است و در حج اکبر درمجموع دو میلیون نفر به حج می‌روند و 80 کشور برای انجام این کار هماهنگی می‌کنند تا حجشان را بجا آورند که امسال فاجعه منا نشان از عدم توانایی مدیریت حج داشت.

وی عنوان کرد: در این اتفاق عظیم 20 میلیون نفر از اسلام به زیارت می‌روند و 80 الی 90 کیلومتر و برخی نزدیک به 400 کیلومتر راه را پیاده طی می‌کنند و سختی راه برای زائران حلاوت را به دنبال دارد.


معاون امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان کشور از حضور دشمنان اسلام در کوتاه‌ترین فاصله زائران و عدم جرأت آنها در تعرض به زائران سخن راند و افزود: دشمنان حتی به خود جرأت آسیب رساندن به زائران را نمی‌دهند، چرا که این جمعیت در ادامه آن جمله حضرت زینب(س) است که فرمود: «برمی‌گردم» در اصل این یارکشی و فراخوان زینبی است و کسی جرأت تعرض ندارد.


قنبری با بیان اینکه اکنون یک سر این جمعیت مرز ایران و سر دیگر آن بین‌الحرمین است، افزود: باور داشته باشید که یک روز سر این جمعیت در حرم حسینی و انتهایش در حرم امام رضا(ع) خواهد بود چرا که این فراخوان زینب است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته