دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 17:10

روز مهندس؛ مجالی برای تجلیل از عضو تیم ملی هاکی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

در آیین نکوداشت روز مهندس در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از دانشجوی عضو تیم ملی هاکی کشور تجلیل شد.
کد خبر : 5321

به گزارش خبرنگار آنا از سمنان، حمید نورانیان دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و عضو تیم ملی هاکی کشور در مسابقات جهانی آلمان موفق به کسب مقام چهارم دنیا شده بود که در مراسم نکوداشت روز مهندس از وی تقدیر به عمل آمد.


دکتر محمود نیکخواه شهمیرزادی مدیر گروه مهندسی عمران این واحد دانشگاهی در ابتدای مراسم با توجه به جایگاه خواجه نصیر الدین طوسی در تاریخچه علم مهندسی گفت: این دانشمند شهیر اسلامی از دانشمندان برجسته محسوب می شود. ریاضیدان، فیلسوف، فقیه، شاعر و منجم ایرانی که در شرایط سخت سیاسی و اجتماعی با پشتکار و سخت کوشی و البته فروتنی در یادگیری علوم مختلف، نور علم را چراغ راه خود و دیگران قرار داد.








در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد همچنین از 10 تن از اساتید و دانشجویان نخبه علمی و پژوهشی رشته های فنی و مهندسی دانشگاه با حضور دکتر شاهرخ رنجبر بهادری، معاونین و اساتید تقدیر به عمل آمد

وی گفت: به دلیل خدمات ارزشمند علمی خواجه نصیر الدین طوسی، یادگارهایی به نام او در جهان ثبت شده است و در ایران اسلامی نیز روز پنجم اسفند به عنوان پاسداشت تلاش و کوشش جامعه ی مهندسان کشور و یادآوری اهداف و منافعی که این فعالیت ها در کشور دارد، سالروز تولد یا گرامیداشت مهندس و دانشمند بزرگ خواجه نصیر الدین طوسی به نام روز مهندس نام گذاری شده است.


نیکخواه افزود: رشته های مهندسی از ابتدا با آبادانی و ساختن عجین بوده است و با رشته های عمران و سازه مکانیک، ساخت و تولید گره خورده است. ایجاد ساختمان، راه ها و پل ها از نخستین فعالیت های مهندسی به شمار می رود و امروزه گستره وسیعی را به خود اختصاص داده است.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان رشته‌های فنی و مهندسی از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند به طوریکه دانشگاه از این حیث در استان به عنوان یک قطب علمی محسوب می‌شود.


در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد همچنین از 10 تن از اساتید و دانشجویان نخبه علمی و پژوهشی رشته های فنی و مهندسی دانشگاه با حضور دکتر شاهرخ رنجبر بهادری، معاونین و اساتید تقدیر به عمل آمد.دکتر حمید رضا صالحیان و مهندس قدس از دیگر سخنرانان این جشن بودند.


آیین نکوداشت روز مهندس به همت حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری انجمن علمی عمران ، روابط عمومی دانشگاه و دفتر فرهنگ اسلامی در محل سالن آمفی تاتر فرزانگان دانشکده عمران با اجرا ی برنامه های متنوعی نظیر مسابقه حضوری هیجان انگیز و موسیقی سنتی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته