دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1394 - 16:36

شمس در گردهمایی بسیج اساتید: بسیج، مجری و عامل وحدت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از بسیجی به عنوان مجری و عامل وحدت یاد کرده و به نقل از مقام معظم رهبری گفت: استادی که فرصت مطالعاتی خارج از کشور داشته ولی تحقیق و پژوهش در میهن را ترجیح داده، مصداق بسیجی است.
کد خبر : 53138

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر احمد شمس در جمع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در دانشکده مدیریت و حسابداری و با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمع کثیری از اعضای بسیج اساتید این واحد دانشگاهی برگزار شد، شان نزول و تأسیس بسیج را طبق نظر و دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) ایجاد وحدت و اتحاد بیان کرد.


وی گفت: محور وحدت، ولایت است؛ اگر مجری و عامل وحدت در جامعه بسیج باشد، چتری گسترده می‌شود که از همهٔ اقشار با عنوان بسیج دور هم جمع می‌شوند؛ بسیج اساتید، دانشجویی، کارکنان، محله، بازار، اصناف، حسینیه، مساجد و... به نظر می‌رسد فردی نباشد که از شمول این عنوان با این گستردگی خارج بماند. بنابراین هر کس که صادقانه، مسئولانه و فداکارانه در جامعه زحمت می‌کشد انجام وظیفه کرده و طبق نظر مقام معظم رهبری یک بسیجی محسوب می‌شود.


شمس اظهار کرد: بسیج جناح و حزب نیست، رنگ ندارد، فرم و لباس خاصی ندارد، عام است و شامل همهٔ مردم می‌شود و بسیج مترادف ایرانی بودن است؛ جاذبه و دافعه در مرام بسیج معنا ندارد و مهم‌ترین رسالت بسیجی حفظ وحدت نظام کشور و گسترش عدالت است.


گل‌محمدی معتقد است که بسیجیان در همه جا باید تحت لوا و پرچم ولی فقیه جامع الشرایط باشند و در‌‌ همان خطوطی که ایشان امر و نهی می‌کنند گام بردارند و سه مقولهٔ عزت، حکمت و مصلحت را یک بسیجی وارسته و مجرب باید رعایت کند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب نیز در این گردهمایی گفت: ما معتقدیم که امام و ولی جامعه که پرچم‌دار حرکت امت اسلامی و هدایتگر جامعه اسلامی است، موظف و مکلف به آوردن معجزه نیست بلکه امام معصوم و ولی جامعه اسلامی دارای معجزه است و امور خارق العاده خود را برای زمانی که امت اسلامی با خطر حادی مواجه شوند، نمایان کرده و امت اسلامی، دین خدا، توحید و ارزش‌های دینی را نجات می‌دهد. امام حسین (ع) نیز در برهه‌ای از زمان که دین خدا و تمام ارزش‌های آسمانی به خطر افتاد؛ حادثه کربلا واقع شد تا دین خدا پا برجا بماند و بدین ترتیب سلامت دین خدا در آغوش کربلا خواهد ماند نه مکان دیگر.


حجت‌الاسلام گل محمدی ادامه داد: امامان معصوم دیگر نیز در عصر خود همین کار را انجام می‌دادند و ما معتقدیم که در زمان غیبت، حاکم و فقیه جامع الشرایط ولایت امر و نهی دارد. بسیج مستضعفین در واقع بدنهٔ انقلاب را بیمه کرد و این حرکت مقدس تداعی کننده‌‌ همان حرکتی است که امامان معصوم در زمان وقوع حوادث حساس برای نجات امت اسلامی انجام می‌دادند و ایجاد بسیج و خلق این پدیده مقدس از سوی امام (ره) یک خارق العادگی بود.


وی با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند اگر نبود بسیج ۲۰ میلیونی و این پدیدهٔ مقدس، سرنوشت این کشور جور دیگری رقم می‌خورد، لکن خداوند توجه فرموده و با درایت و حکمت حضرت امام خمینی (ره) و رهبری‌های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری؛ عوارض نبودن بسیج را در جامعه تجربه نکردیم.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب خاطرنشان کرد: عزیزانی که بسیجی هستند و ۸ سال دفاع مقدس را با تمام سختی‌ها و مرارت‌ها دیدند و مقابل شرارت‌های استکبار جهانی ایستادند و بدنهٔ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند؛ این کاری است که ولی خدا می‌کند.


به گفته گل‌محمدی، بسیج یک مقولهٔ بسیار مقدس است و بسیجی با دیگر انسان‌ها از نظر معنی و مفهوم و استعداد و هوش و ذکاوت تفاوت دارد؛ بسیج لشکری است که پرورده شده و زیر عَلَم ولایت است، مثل شهدای کربلا که جمعیت ویژه‌ای بودند و در کنار سیدالشهدا آن حادثه را آفریدند.


وی معتقد است که بسیجیان در همه جا باید تحت لوا و پرچم ولی فقیه جامع الشرایط باشند و در‌‌ همان خطوطی که ایشان امر و نهی می‌کنند گام بردارند و سه مقولهٔ عزت، حکمت و مصلحت را یک بسیجی وارسته و مجرب باید رعایت کند و اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید: «بسیج لشکر مخلص خداست»


در ادامه مراسم ابوتراب علیرضایی مسئول بسیج اساتید واحد تهران جنوب بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اگر نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟ با وجود حدود ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سطح کشور و ۷۰۰ مدرسه سما، مراکز توسعه و شرکت‌های دانش‌بنیان و... تکلیف چند میلیون دانشجو چه می‌شد؟ پس وجود دانشگاه آزاد اسلامی از نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران است و یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌های خدمتگزاری به اقشار جامعه خصوصاً جوانان است.


وی گفت: ما به قشری خدمت می‌کنیم که نیاز به ارائه خدمات سازنده دارد و باید جلوی ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی که گریبانگیر جوانان این مرز و بوم است را بگیریم و این در پیشگاه خداوند خدمت ارزشمندی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته