دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1399 - 11:58
معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با آنا:

بایدن یا ترامپ سرنوشت ما را تعیین نمی‌کند/ عدم تردید یمنی‌ها در حمله موشکی به عمق خاک عربستان

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن با قطعی عنوان کردن حمله موشکی ارتش این کشور به عمق خاک عربستان گفت: ما سرنوشت خود را به اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، نسپرده ایم.
کد خبر : 529987
IMG_۲۰۲۰۱۱۱۲_۱۱۵۳۰۷.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن روز گذشته (چهارشنبه) با انتشار دو پیام هشدارآمیز در حساب کاربری خود در  توئیتر نوشت: در واکنش به ادامه جنایت‌های ظالمانه، محاصره ناجوانمردانه، شدت یافتن حملات و یورش‌های ددمنشانه ائتلاف عربی به سرکردگی آل سعود و اصرار بر ادامه تعطیلی فرودگاه‌ها و بنادر، نیرو‌های مسلح یمن در روی آوردن به اقدامات کوبنده در روز‌های آتی درنگ نخواهند کرد.


سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین بیان کرد: باتوجه به این به شرکت‌های خارجی فعال در عربستان هشدار می‌دهیم و از ساکنان حجاز، نجد و افراد مقیم در آن مناطق می‌خواهیم تا از مراکز نظامی و اقتصادی حیاتی که کارکرد نظامی دارند، دور شوند؛ زیرا هدف مشروع نیرو‌های نظامی ما خواهند بود.




بیشتر بخوانید:


حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه «ابها» عربستان




«فهمی الیوسفی»، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره پیام تهدیدآمیز «سریع» گفت: تا زمانی که  «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد نتواند به نقش و وظیفه خود عمل کند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وظیفه خود را خوب می‌دانند و انجام می‌دهند. طبعاً اظهارات روز گذشته يحيی سریع در حکم واکنشی به انفعال در عملکرد گریفیتس و به معنای این است که یمنی‌ها دفاع را حق خود می‌دانند.



وی افزود: حق مشروع همان پاسخ قاطع به کشورهای متجاوز و در رأس آن‌ها «پادشاهی اره وحشی» است، زیرا تنها پاسخ قاطع به تعرض آن‌ها می‌تواند امنیت کشورمان را تضمین کند. ما باید بلندپروازی‌ها و روند زیاده‌خواهی سعودی‌ها را در یمن به‌ویژه در مأرب، شبوه، حضرموت، المهرة و سقطری متوقف کنیم. 



حق ماست همه مواضع و مقرهایی که از آن‌ها برای حملات کشورهای متجاوز علیه یمن استفاده می‌شود، بمباران کنیم.



این مقام سیاسی یمن با بیان اینکه یمنی‌ها در پاسخ به کشورهای متجاوز از قاعده «چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان» استفاده می‌کنند، عنوان کرد: یمنی‌ها حق دارند باقی‌مانده پیکر کم جان یمن را از چنگال متجاوزان خارج و عملیات آزادسازی استان مأرب و دیگر استان‌های تحت کنترل اشغالگران سعودی و اماراتی را تکمیل کنند. یمنی‌ها حق دارند به کشورهای متجاوز در راستای شکستن محاصره غیرقانونی زمینی، دریایی و هوایی کشورشان حمله کنند و به تجاوزات پاسخ دهند.


معاون وزیر اطلاع رسانی یمن درباره ابعاد تهدید عربستان که از زبان سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیان شد، گفت: اظهارات یحیی سريع تهدید آشکاری است و پیش‌بینی می‌شود عملیات بزرگی در عمق پادشاهی عربستان انجام شود.


یحیی سریع


يحيي سريع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن


وی افزود: به‌طور دقیق نمی‌دانیم چه اهدافی مورد حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار خواهد گرفت،  ولی از  لحن تهدیدآمیز یحیی سریع می‌توان دریافت عملیاتی بی‌نهایت تأثیرگذار قرار است انجام شود که بازتاب‌های بزرگی در همه زمینه‌ها خواهد داشت.  این تهدید در زمانی حساس انجام می‌شود که می‌تواند با اوضاع میدانی و سیاسی و موفقیت‌های اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی در شهر مأرب مرتبط باشد. این درحالی است که می‌دانیم مجامع بین‌المللی ازجمله شورای امنیت و سازمان ملل متحد هیچ رویکرد مثبتی در زمینه موفقیت‌های ارتش و پیشروی‌های آن‌ها در مأرب ندارند.


وی تأکید کرد: پیام آشکار ارتش یمن این است که آن‌ها به هیچ عنوان لحظه‌ای از عملیات آزادسازی مأرب عقب‌نشینی نخواهند کرد و نیز نخواهند پذیرفت که در این زمینه فشاری از سوی کشورهای متجاوز وارد شود. طبعاً ارتش در صورت هرگونه فشار یا تهدیدی آمادگی دارد عمق خاک کشورهای متجاوز را هدف حملات موشکی قرار دهد.


فهمی الیوسفی گفت: تهدید ارتش در زمان مهمی انجام شد. بعد از موفقیت جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعودی‌ها احساس سردرگمی می‌کنند، زیرا تا این لحظه رابطه خوبی با بایدن ندارند. این موضوع فرصتی برای زیر فشار قرار دادن سعودی‌ها با هدف جلوگیری از ادامه تجاوزات است.


وی افزود: پیام تهدیدآمیز یمن به آمریکایی‌ها این است  فارغ از اینکه بایدن یا ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز شوند، یمنی‌ها قاطعانه تصمیم دارند عمق خاک عربستان و امارات را هدف قرار دهند و  اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا باشد در تصمیم صنعا تأثیری نخواهد داشت  و معادله را تغییر نخواهد داد.  ما سرنوشت خود را به اینکه چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود، نسپرده ایم؛ بلکه سرنوشت ما را توکل به خدا و توان جوانانمان تعیین خواهد کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته