دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1399 - 13:29

رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار گسترش همکاری با آمریکا شد

رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار گسترش همکاری مشترک با دولت جدید رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده پیرامون منافع و اولویت‌های مشترک شد.
کد خبر : 529779
ماکرون.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در حساب کاربری خود خواستار همکاری مشترک با دولت جدید جو بایدن پیرامون منافع و اولویت‌های مشترک از جمله در زمینه تغییرات آب‌و‌هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین‌المللی و اقدامات موثر چندجانبه‌گرایی شد.


وی در توئیت خود نوشت: من با جو بایدن تماس گرفتم تا پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تبریک بگویم؛ ما برای ارتقاء اولویت‌های مشترک از جمله تغییرات آب و هوایی، بهداشت جهانی، امنیت بین‌المللی و اقدامات موثر چندجانبه‌گرایی، کارهای زیادی داریم تا با یکدیگر انجام دهیم.


 تیم انتقال بایدن- هریس سه شنبه شب تماس‌هایی با رهبران آلمان، فرانسه، انگلیس و ایرلند برقرار کرد و از آنان بابت حمایت از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ قدردانی کرد.


بایدن در تماس با مکرون از ارسال پیام تبریک پاریس به وی تشکر و در مورد تقویت روابط میان فرانسه و آمریکا اظهار امیدواری کرد. 


وی  در ادامه به تقویت روابط فرا آتلانتیکی از طریق ناتو و اتحادیه اروپا تاکید کرد. 


رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در مورد طیف وسیعی از منافع مشترک میان دو کشور از جمله مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و امنیت بهداشت جهانی به گفت و گو پرداخت. 


بایدن همچنین در گفت و گو با مکرون آمادگی خود را برای همکاری در زمینه چالش‌های جهانی از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری‌ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته‌ای ایران ابراز کرد. 


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته