دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 14:54

چرا 11 رأی از آراء الکترال بایدن کاهش یافت؟

با توجه به اینکه بسیاری از آراء یکی از بخش‌های پرجمعیت ایالت آریزونا هنوز شمارش نشده‌اند 11 رأی الکترال این ایالت از حساب جو بایدن کسر شده است.
کد خبر : 529486

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رولینگ استون، جو بایدن که با هیاهوی غول‌های رسانه‌ای همچون آسوشیتدپرس با 290 رأی الکترال در مقابل دونالد ترامپ با 214 رأی الکترال برنده انتخابات اعلام‌شده بود، هم‌اکنون با ریزش آراء خود در یکی از ایالت‌های جنوبی غربی مواجه شده و 279 رأی الکترال دارد.


بر اساس این گزارش، شبکه‌های خبری فاکس نیوز و آسوشیتدپرس بودند که صبح روز چهارشنبه با عجله، بایدن را برنده رأی‌گیری در ایالت آریزونا اعلام و در نتیجه، 11 رأی الکترال را به وی هدیه کردند تا بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده معرفی شود. اما بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده میدانی هنوز آن اعلام رسانه‌ای قابل تأیید رسمی نیست زیرا آراء زیادی برای شمارش باقی‌مانده‌اند.


با ادامه شمارش آراء در این ایالت تا صبح دوشنبه بایدن برتری 20 هزارتایی خود در مقابل ترامپ را حفظ کرده بود.


در همین رابطه، «چاک کولین» که مشاور سیاسی جمهوری‌خواهان در ایالت آریزوناست به رولینگ استون گفت: بیشتر صندوق‌هایی که در بخش ماریکوپا که پرجمعیت‌ترین بخش‌ها در آریزونا به‌حساب می‌آید دیر به محل شمارش آراء رسیدند. این صندوق‌ها آراء غیرحضوری رأی‌دهندگان بودند که در دقایق پایانی روز رأی‌گیری به محل شمارش رسیدند.



بر اساس نقشه فوق هنوز شمارش آراء چهار بخش (ماهاوی- یاواپای- یوما- پینال) که برتری نسبی با جمهوری‌خواهان است و یک بخش (ماریکوپا) که برتری نسبی با دموکرات‌هاست کامل نشده‌است. این بخش‌ها با رنگ صورتی و آبی کمرنگ مشخص شده‌اند.


کولین ادامه می‌دهد که تا شمارش آراء به پایان نرسد نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آراء شمرده نشده به نفع ترامپ هستند یا بایدن.


در همین راستا، رودی جولیانی، وکیل شخصی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه مدعی شد، شواهد محکمی برای وقوع تقلب در انتخابات وجود دارد.


جولیانی در مصاحبه‌ای گفت: قبول شکست توسط ترامپ در حال حاضر کاری اشتباه است. شواهد محکمی وجود دارد که دستکم در سه یا چهار ایالت و احتمالاً ۱۰ ایالت [انتخابات] دزدیده شده است.


وکیل ترامپ افزود: به‌عبارت‌دیگر، این [دزدی] بر اساس آراء غلط رخ داده است. حالا نمی‌توانید اجازه دهید انتخاباتی بدون به چالش کشیده شدن به تاریخ بپیوندد.


جولیانی درباره تقلب انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت پنسیلوانیا گفت، تیم ترامپ ۶۰ تا ۷۰ ناظر انتخاباتی جمهوری‌خواه در حوزه‌های شمارش آرای شهر فیلادلفیا داشت و در شهر پیتزبورگ نیز ناظرانی وجود داشتند که شاهد تقلب بوده‌اند.


او دراین‌باره افزود:‌ در پیتزبورگ ناظرانی داریم که ۲۴ ساعت دور از اتاق شمارش آرای پُستی یا بیرون از آن نگه داشته شدند که این‌ها درواقع مشکوک‌ترین رأی‌ها هستند. در خلال این بازه زمانی دستکم ۱۳۵ هزار برگه رأی شمرده‌شده است.


جولیانی افزود در پیتزبورگ فاصله ناظران جمهوری‌خواه از محل شمارش آرای پستی به‌قدری زیاد بود که مجبور بودند از دوربین چشمی برای نظارت استفاده کنند و به عقیده آن‌ها چیزی حدود ۳۰۰ هزار رأی در این شهر باطل است.


به گفته وکیل ترامپ، تیم او ویدئوهایی مستند و ۵۰ شاهد در اختیار دارد و قرار است روز دوشنبه شکایاتی با محور «نقض حقوق شهروندی با اجرای انتخاباتی غیرعادلانه» و نقض محافظت برابر و منصفانه آرای انتخابات در فیلادلفیا و پیتزبورگ، تنظیم شود.


ترامپ در حالی همچنان تلاش می‌کند که نتایج آراء این کشور را به چالش بکشاند که رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کامالا هریس» را به‌عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.


به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسماً خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.


انتهای پیام/4155/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته