دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1399 - 17:04
مهدوی:

دانشجویان واحد فرشتگان تخصص خود را با فرهنگ ناشنوایی تلفیق کنند

دبیرکل شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران گفت: دانشجویان واحد فرشتگان سعی کنند تخصص یاد بگیرند و آن را با فرهنگ ناشنوایی خود تلفیق کنند.
کد خبر : 529323
کودکان-610x400.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حبیب مهدوی در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان که عصر امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: من به‌عنوان یک ناشنوا در سال ۷۲ در رشته طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت تحصیل کردم. اما اساتید نمی‌دانستند که من ناشنوا هستم و احساس غریبی می‌کردم‌.


وی افزود: من دومین مهندس ناشنوای ایران از دانشگاه دولتی هستم. هر اداره‌ای که می‌رفتم تا می‌فهمیدند ناشنوا هستم، به من می‌گفتند آیا می‌توانید بنویسید؟! در واقع فکر می‌کردند ناشنوایان سواد ندارند و نمی‌توانند بنویسند که تصور نادرستی است.


دبیرکل شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد ناشنوایان ایران بیان کرد: خیلی خوشحال هستم که واحد فرشتگان برای ناشنوایان تأسیس شده است. دانشجویان ناشنوا در این دانشگاه احساس غریبی نمی‌کنند و وارد خانه دوم خود می‌شوند.


مهدوی ادامه داد: دانشجویان واحد فرشتگان سعی کنند تخصص یاد بگیرند و آن را با فرهنگ ناشنوایی خود تلفیق کنند. امیدواریم همه کارکنان و اساتید واحد فرشتگان زبان اشاره را یاد بگیرند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته