دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازتاب بین‎المللی انتخاب «خورشید» برای رقابت در اسکار

انتخاب فیلم «خورشید» مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2021 در برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری جهانی بازتاب داشت.
کد خبر : 529180
3595377.jpg

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «خورشید» با نام بین‌المللی «Sun Children» روز گذشته به عنوان نماینده ایران در اسکار 2021 معرفی شد و با توجه به نام مجید مجیدی، کارگردان آن می‌تواند شانس بیشتری برای خودنمایی در این رویداد جهانی داشته باشد.


برهمین اساس نیز برخی سایت‌های خبری جهانی اقدام به پوشش حضور چندین‌باره مجید مجیدی در اسکار کرده‌اند. در این‌باره وب‌سایت جهانی ورایتی (variety) ضمن پوشش خبر انتخاب «خورشید» (Sun Children) برای رقابت در اسکار نوشت:


ایران این درام کار کودکانه را به عنوان نماینده ملی خود برای ارائه در بخش بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب کرده است. این ششمین بار است که فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان نماینده ایران خواهد بود.


«بچه‌های خورشید» اولین بار در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز در ماه سپتامبر رقابت داده شد. روح‌الله زمانی ستاره فیلم به عنوان بهترین بازیگر جوان جشنواره ایتالیا نیز انتخاب شد و جایزه مارچلو ماسترویانی را دریافت کرد. جایزه Lanterna Magica نیز به مجیدی اهدا شد.


فیلم سینمایی خورشید


داستان فیلم گروه کوچکی از کودکان را دنبال می‌کند که برای تحصیل در یک مدرسه ثبت نام می کنند؛ با این هدف که از آن برای ایجاد یک دزدی استفاده کنند. در طول مسیر موضوع فیلم به کار کودکان در ایران، نابرابری و کمبودهای سیستم مدارس کشور می‌پردازد.


 این فیلم عمدتا با بازیگران کودک غیر حرفه‌ای به تولید رسیده است.


ورایتی عنوان می‌کند که «خورشید» طرح به مراتب پیچیده‌تری نسبت به دیگر آثار سینمایی قبلی مجیدی دارد، اما همچنان قابل انتساب به این فیلمساز است.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته