دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای سیاستگذاری سما استان آذربایجان شرقی:

سما واحد بین‌المللی جلفا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان آذربایجان شرقی از راه‌اندازی سما در واحد بین المللی جلفا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و همفکری معاونان آموزشی واحدها مراکز استان، سما در استان آذربایجان شرقی جایگاه اصلی خود دریابد.
کد خبر : 52904

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر شهریار حسن زاده در دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی که با حضور معاونان واحدها و مراکز این استان و همچنین رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دبیر هیات جذب استان آذربایجان شرقی در واحد بین‌المللی جلفا برگزار شد، با تشریح وضعیت سما این استان آن را رضایتبخش ندانسته و اظهار کرد: اکنون تعداد 4 هزار 526 دانشجو در 6 سمای استان مشغول به تحصیل هستند که این امر در مقایسه با سایر استان‌ها رضایتبخش نیست.


وی تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در مراکز سمای استان را 2500نفر اعلام کرد و گفت: اکنون 11 درصد جامعه دانش آموزی به مدارس غیر انتفاعی اختصاص یافته و این رقم در برنامه پنجم توسعه به 18 درصد ارتقا خواهد یافت که این امر می تواند زمینه را برای توسعه سما در استان میسر سازد.


دکتر محمد حسین صادقی سرپرست واحد بین المللی جلفا نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این جلاس در این واحد دانشگاه آن را افتخار بزرگ برای واحد بین المللی جلفا قلمداد کرده و اظهار کرد: امیدوارم نتیجه این شورا شرایط لازم را برای پیشبرد بیش از پیش اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی استان را فراهم کند.


حسن زاده: اکنون 11 درصد جامعه دانش آموزی به مدارس غیر انتفاعی اختصاص یافته و این رقم در برنامه پنجم توسعه به 18 درصد ارتقا خواهد یافت که این امر می تواند زمینه را برای توسعه سما در استان میسر سازد

سپس رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشریح مصوبات اولین جلسه شورای معاونان که در واحد مراغه برگزار شد از عملی کردن اکثر مصوبات این اجلاس از سوی واحدها خبر داده و از اهتمام معاونین آموزشی در راستای عملی کردن مصوبات جلسات تشکر کرد.


دکتر ناصر ماهری با توجه به اینکه یکی از مصوبات جلسه قبل پرهیز از پذیرش دانشجو در رشته‌های غیر مجاز بود گفت: خوشبختانه اکثر واحدها و مراکز دانشگاهی استان در نیم‌سالجاری این مصوبه را رعایت کرده اند.


رئیس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به برخی از مشکلات آموزشی موجود در واحدها و مراکز دانشگاهی استان بر توجه بیشتر معاونان آموزشی بر رعایت تناسب تخصص استادان با دروس مورد تدریس تاکید کرده و گفت: باید در تنظیم برنامه درسی استادان رعایت سقف واحدها و تناسب تخصص بیشتر مدنظر باشد.


ماهری نبود استاد راهنما و مشاور را از عوامل اصلی نارضایتی دانشجویان در اکثر واحدهای دارای تحصیلات تکمیلی اعلام کرده و افزود: باید با انجام تدابیر لازم و با تامین بموقع استاد راهنما و مشاور از بروز مشکلات برای دانشجویان جلوگیری کرد.


دبیر هیات اجرائی جذب هیأت علمی استان نیز توصیه‌های لازم را درباره توجه به فراخوان‌های جذب هیات علمی و همچنین جذب استادان حق‌التدریس ارائه کرد.


دکتر ابراهیم آقازاده تاکید کرد: باید توجه شود در جذب استادان حق التدریس شان و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی مراعات شود.


ارائه گزارش از سوی دبیران کمیته‌های تخصصی چهارگانه نیز بخش دیگر این اجلاس در واحد بین‌المللی جلفا بود.


در ادامه این اجلاس حاضران با ورود به دستور جلسه مسائل و مشکلات حوزه آموزشی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان را توضیح دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته