دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 16:21

ابتلای بیش از 130 هزار آمریکایی به کرونا در یک روز

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در یک روز به بیش از 130 هزار نفر رسید.
کد خبر : 529010
11504378_880.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا، تنها در روز شنبه (روز گذشته) به ۱۳۱ هزار و ۴۲۰ نفر رسید.


در حالی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا دیگر به‌طور روزانه فراتر از یکصدهزار نفر رسیده است که جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای به دست گرفتن اوضاع وخیمی که حاصل سوء مدیریت دونالد ترامپ در کاخ سفید بوده، قصد دارد تا روز دوشنبه (۱۹ آبان ماه) اعضای ۱۲ نفره کارگروه مقابله با کووید-۱۹ را اعلام کند.


کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا مقابله با ویروس کرونا در آمریکا را مهم‌ترین اولویت بایدن در بازه زمانی دوماهه، از زمان پیروزی در انتخابات تا سوگند ریاست جمهوری، قبل از پرداختن به هر امور مهمی در این کشور دانسته‌اند.


رویترز در ادامه گزارش داد: شمار جان‌باختگان مبتلا به این ویروس برای پنجمین روز متوالی فراتر از یک هزار نفر رسیده است.


بنابراین گزارش ایالت ایلینوی اکنون به کانون همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل گشته است، تنها در یک هفته گذشته ۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این ایالت اعلام شده که بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در سراسر آمریکا بوده است.


رویترز افزود: در همین حال ۱۰ ایالت آمریکا همچون آرکانزاس، آیداهو، مینه سوتا، نبراسکا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و جنوبی، یوتا، ویرجینیای غربی و وایومینگ در هفته نخست ماه نوامبر (آبان) بالاترین میزان جان‌باخته از مبتلایان به ویروس کرونا را داشته‌اند.


بنا بر گزارش تارنمای «ورودومترز» (worldometers) آمریکا با بیش از ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر مبتلا به کووید-۱۹ بالاترین نرخ مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد؛ از این تعداد نیز بیش از ۲۴۳ هزار نفر از مبتلایان به این ویروس در آمریکا جان باخته‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته