دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1399 - 08:08
صفرپور مطرح کرد؛

عوامل تأثیرگذار بر نتیجه انتخابات آمریکا/ رأی مردم آمریکا با نتیجه نهایی یکسان نیست

مسئول معاونت تحلیل و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان فارس، لابی صهیونیستی، پول و تبلیغات و وضعیت مناسبات قدرت در صحنه بین‌الملل را از عوامل تأثیرگذار بر نتیجه انتخابات آمریکا عنوان کرد.
کد خبر : 528847
1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لامرد، نشست هم‌اندیشی با عنوان «استراتژی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران» به همت کانون بسیج اساتید و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد به‌صورت مجازی برگزار شد.


مسئول معاونت تحلیل و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان فارس در این نشست درباره سابقه تاریخی دشمنی آمریکا و استکبار با انقلاب اسلامی یادآور شد: آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی تاکنون سه راهبرد تشویق و تنبیه با هدف استحاله و منحرف کردن نظام، راهبرد قهرآمیز با هدف براندازی آشکار و راهبرد جنگ سرد و ترکیبی با هدف فروپاشی از درون و تغییر رفتار با اهداف مختلف در پیش گرفته است.


غلامرضا صفرپور خاطرنشان کرد: هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اهداف یکسانی در تقابل با نظام اسلامی داشته‌اند.


انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چه فرآیندی را طی می‌کند؟


وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و قرارداد برجام و خروج آمریکا از این قرارداد متذکر شد: این رفتار آمریکایی‌ها در قالب رویکرد جنگ ترکیبی و مبتنی بر فشار حداکثری است که از دو بال تحریم و مهار طراحی شده بهره می‌برد تا ایران را در یک فرآیند تدریجی به مرحله «انفجار درون» برساند.


این استاد دانشگاه به چگونگی انجام انتخابات آمریکا پرداخت و ادامه داد: فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شامل سه مرحله رقابت درون حزبی، انتخاب هیئت‌های انتخاباتی (الکترال) توسط رأی‌دهندگان و مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری است.


مسئول معاونت تحلیل و گفتمان‌سازی بسیج اساتید استان فارس، لابی صهیونیستی، پول و تبلیغات و وضعیت مناسبات قدرت در صحنه بین‌الملل از عوامل تأثیرگذار بر نتیجه انتخابات آمریکا عنوان و تشریح کرد: با توجه به اینکه نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وابسته به نتیجه رأی الکترال است، در این کشور دموکراسی واقعی وجود ندارد و ممکن است رأی عموم مردم با نتیجه نهایی یکسان نباشد.


مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد نیز با اشاره به پیشینه تاریخی روز 13 آبان اظهار کرد: هر سه حادثه تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با هویت مبارزه با استکبار رخ داد.


ابوذر طاهری تأکید کرد که نسل نوجوان و جوان باید از حوادث دوران انقلاب اسلامی اطلاع داشته باشند تا از این سابقه تاریخی در تحلیل حوادث آینده بهره ببرند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته