دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر راه خبر داد؛ اعطای مالکیت به صاحبان خانه‌های فاقد سند

معاون وزیر راه و شهرسازی از تفاهم‌نامه مشترک میان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: در این توافق‌نامه، سازمان ملی زمین و مسکن حق مالکیت را به متقاضیان دریافت مالکیت اعطا می‌‌کند.
کد خبر : 52884

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدسعید ایزدی در حاشیه سومین نشست کارگروه بهسازی بافت‌های نابسامان شهری اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی کشورهای آسیا و اقیانوسیه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلات بزرگ امروز شهرها بخشی است که ساکنان مالکیتی بر خانه‌هایی که در آنها زندگی می‌کنند، ندارند.


وی تصریح کرد: طرح بزرگ و ملی‌ به طور مشترک میان شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن طی توافق‌نامه‌ای در دست تهیه است که این هفته نهایی می‌شود.


ایزدی ادامه داد: پس از اعطای حق مالکیت به متقاضیان دریافت آن از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در این توافق‌نامه، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز این مناطق را وارد برنامه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف می‌کند.


مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: بنابراین ضمن اعطای مالکیت به ساکنان، مسکنی را تأمین می‌کنیم که دولت در آن نقش حداقلی دارد ولی با رضایت‌مندی‌ که برای ساکنان به وجود می‌آورد، می‌تواند بخش‌های عمده‌ای از بافت‌های شهری را بهسازی و نوسازی کند.


وی با تاکید بر اینکه عمده واحدهای فاقد سند در بافت‌های هدف بهسازی شهری قرار دارند، بیان کرد: بعد از تصویب سند ملی بازآفرینی شهری، محدوده‌های نابسامان شهری ایران به محدوده ۱۳۰ هزار هکتاری رسیده است و دیگر شامل ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده به تنهایی نیست.


ایزدی تاکید کرد: ۵۶ هزار هکتار محدوده‌های حاشیه‌ای شهرها نیز به این بافت‌ها افزوده شده‌اند؛‌ بنابراین همه ۱۳۰ هزار هکتار محدوده بافت‌های ناکارآمد مشمول این طرح می‌شوند.


معاون وزیر راه و شهرسازی از تبادل اراضی وقفی در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اراضی در اختیار شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن برای رفع مشکل ساکنان خانه‌های وقفی مشهد خبر داد.


به گفته وی، این توافق‌نامه می‌تواند در صورت موفقیت در این شهر، به همه بافت‌های وقفی در سراسر کشور تعمیم یابد. در این طرح مشترک و توافق‌نامه قرار است شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همه زمین‌های وقفی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی را تبدیل به احسن کند.


ایزدی خاطر نشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی زمین‌های وقفی حاشیه مشهد را با زمین‌های در اختیار شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن در یک منطقه متمرکز در مشهد مبادله می‌کند. اجرای این طرح موانع بر سر راه بهسازی اراضی وقفی را برطرف می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته