دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1399 - 15:15
دانشجویان ورودی جدید بخوانند؛

جزئیات نحوه انتخاب واحد و زمان آغاز کلاس‌های نیمسال جاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

اداره کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اعلام کرد که انتخاب واحد برای همه دانشجویان ورودی جدید انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار از دروس انتخابی و برنامه کلاس‌ها اطلاع یابند.
کد خبر : 528710
17.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، اداره کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اعلام کرد که انتخاب واحد توسط دانشگاه برای همه دانشجویان ورودی جدید انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ 20 آبان‌ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار از دروس انتخابی و برنامه کلاس‌ها اطلاع یافته و برای  واریز شهریه در سامانه آموزشیار اقدام کنند.
دانشجویانی که متقاضی مرخصی تحصیلی برای نیمسال نخست 400-99 هستند باید از روز شنبه مورخ 24 آبان‌ تا چهارشنبه 28 آبان‌ به آموزش دانشکده خود مراجعه و فرم مرخصی دریافت کنند تا دروس انتخابی آنان حذف شود و شهریه متغیر به آنان تعلق نگیرد و اگر چنانچه تا این تاریخ فرم درخواست مرخصی را تکمیل نکنند باید شهریه دروس انتخابی را واریز کنند.
دانشجویانی که قبلاً دروسی را در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گذرانده‌اند و برای«معادل‌سازی (تطبیق)» این دروس اقدام کرده‌اند، چنانچه دروس ارائه‌شده در ترم جاری با دروس معادل‌سازی شده یکسان است باید ترم (جاری) نخست400-99 را مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات و بدون شهریه اخذ کنند و شهریه پرداختی در نیمسال جاری برای نیمسال دوم محاسبه می‌شود.


این دسته از دانشجویان نیز باید برای  تکمیل فرم مرخصی با ذکر دلیل«معادل‌سازی» در فرم تا تاریخ 28 آبان‌ اقدام کنند که چنانچه دروس تطبیق شده این دانشجویان با دروس ارائه‌شده در نیمسال نخست یکسان نباشد موظف به واریز شهریه متغیر و حضور در کلاس‌ها هستند و اگر دوباره تمایل به مرخصی داشته باشند باید شهریه ثابت بابت مرخصی را پرداخت کنند و مرخصی در چنین شرایطی با احتساب در سنوات خواهد بود.


زمان آغاز کلاس همه مقاطع واحد مشهد اعلام شد
آغاز کلاس‌ها برای همه مقاطع از روز شنبه مورخ 24 آبان‌ به‌صورت مجازی طبق برنامه انتخاب واحد هر دانشجو خواهد بود و دانشجویان می‌توانند با استفاده از برنامه موجود در پرتال در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.
دانشجویانی که تقاضای صرفاً حذف یک یا چند درس از واحدهای درسی ارائه‌شده را دارند، می‌توانند پس از پرداخت شهریه متغیر دروس انتخابی و حداکثر تا تاریخ 28 آبان‌ برای حذف با استرداد شهریه درس یا دروس درخواستی به شرطی که جمع واحد باقیمانده کمتر از حداقل کف مجاز ترمی(دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 12 واحد) اقدام کنند و هرگونه حذف درس بعد از تاریخ مذکور بدون استرداد شهریه خواهد بود.


توصیه می‌شود به‌منظور جلوگیری از مشکلات اخذ درس در انتخاب واحد نیمسال‌های بعدی همه دانشجویان از حذف درس خودداری کنند و مطابق انتخاب واحد انجام‌شده در کلاس‌ها حضور یابند.


امکان افزایش واحد درسی در ترم نخست نیست
 


با توجه به اینکه باید برای همه دروس ترم جاری کلاس جبرانی برگزار شود، امکان افزایش واحد درسی در ترم نخست (جاری) نیست؛ بنابراین درخواست می‌شود از مراجعه برای افزایش واحد درسی در ترم جاری جداً خودداری کنند.برای دانشجویان رشته‌های نظام آموزشی معلمان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر در هر ترم 15 واحد و در تابستان 10 واحد درسی قابل ارائه است.
با توجه به تأخیر اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به علت شیوع ویروس کرونا از همه دانشجویان درخواست می‌شود از مراجعه حضوری تا حد امکان خودداری کنند و برای دریافت پاسخ سؤالات احتمالی درباره انتخاب واحد با شماره تلفن‌های دفاتر گروه‌های آموزشی هر رشته که در سایت دانشگاه اعلام شده تماس حاصل کرده و یا از طریق پیوند به لینک‌های مربوط به هر گروه در شبکه‌های اجتماعی سؤالات خود را مطرح کنند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته