دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1398 - 00:05
کبیری با آنا مطرح کرد؛

استقبال اولیای دانش‌آموزان از ثبت‌نام در مدارس سما/ تحصیل بیش از 2 هزار دانش‌‌آموز در خراسان‌رضوی

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، سما به یک برند تبدیل شده و اقبال اولیا برای ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس افزایش یافته است.
کد خبر : 413925
samascm.jpg

جعفر کبیری دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره فعالیت‌های مدارس سما در مشهد اظهار کرد: چهار برنامه داشته و داریم که آنها را ادامه می‌دهیم. بر اساس تأکید دکتر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی  درباره آموزش قرآن و برای بهتر اجراشدن این امر از حافظان و قاریان قرآن دعوت کردیم  و در هرمدرسه یک استاد گذاشتیم که با دانش‌آموزان در زمینه قرائت و حفظ قرآن کار کنند.


وی افزود:‌ این کلاس‌ها الان تقریباً پنج ماه است که فعالیت دارند و از اول مهر هم تقویت خواهند شد و به همین منظور دارالقرآن سما را تشکیل دادیم که اکنون تبدیل شده به دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سمای کشور که در مشهد مستقر بوده و توسط دکتر طهرانچی افتتاح شد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت:‌ فعالیت دیگر درباره تفاهم‌نامه‌ای است که با انجمن خوشنویسان ایران  نوشتیم و درخواست یک استاد خوشنویسی ممتاز یا فوق ممتاز برای آموزش خط دانش‌آموزان کردیم تا علاوه بر استفاده از وی در کلاس‌های هنر مدارس سما در یکی از مدارسی که تبدیل به شعبه انجمن خوشنویسان ایران شده از او استفاده کنیم.


کبیری تصریح کرد: سومین اقدام در مورد بحث ادبیات فارسی بوده که با تأکید دکتر ولایتی در مورد آن به همه دانش‌آموزان گفتیم که مقدمه گلستان سعدی را  حفظ کنند و بچه‌های دبستان 100 درصد و دوره دوم و سوم متوسطه تا 70 درصد مقدمه گلستان سعدی را حفظ کرده‌اند.


وی درباره چهارمین اقدام در مدارس سمای مشهد مطرح کرد:‌ در زمینه بحث مشاوران مذهبی و طلاب دینی در هر مدرسه‌ یک طلبه لزوماً جوان، به‌روز، خوش‌فکر و دارای قدرت تعامل با دانشجویان گذاشته‌ایم که پیگیر اهداف و برنامه‌های فرهنگی باشد و اکنون در مدارس حضور دارند.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود:‌ آخرین اقدام در زمینه رشد علمی بوده که یکی از نمونه‌های موفق در این راستا اعزام چهار دانش‌آموز از مدارس مشهد به المپیاد جهانی بود که یکی از آنها به نام فارین میرزایی در مالزی موفق شد مدال طلای فیزیک جهان را کسب کند و دکتر طهرانچی با قدردانی از این موفقیت  هزینه رفت و برگشت وی را تقبل کرد.


کبیری درباه اقدامات جدید مدارس سما اظهار کرد: خبر خوش که می‌توان داد این است که با توجه به اقدامات صورت گرفته، سما به یک برند تبدیل شده و آمار اقبال اولیا از آن افزایش یافته، یعنی مدارس سما ازنظر کمّی حجیم‌تر شده و اولیا خواهان ثبت‌نام بچه‌های خود در این مدارس هستند که علت این افزایش استقبال در کسب موفقیت‌های مدارس سما در زمینه علمی، هنری و قرآنی است.


وی درباره آمار کلی تعداد دانشجو، دانش‌آموز و مدارس سما در استان خراسان‌رضوی و مشهد تصریح کرد: تعداد مدارس سما در کل این استان 55 مدرسه و هشت آموزشکده فنی است که 14 مدرسه و یک آموزشکده فنی نیز در مشهد وجود دارد. در این مدارس از مقطع پیش‌دبستانی تا مقطع دیپلم بیش از 2 هزار دانش‌‌آموز در حال تحصیل هستند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته