دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1399 - 11:42

رئیس نهاد ناظر بر زرادخانه اتمی آمریکا استعفا داد

رئیس اداره ملی امنیت اتمی آمریکا که وظیفه آن نظارت بر حفظ ایمنی زرادخانه اتمی این کشور است، استعفا داد.
کد خبر : 528642
اتمی.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، «لیسا گوردون-هیگرتی» رئیس اداره ملی امنیت اتمی آمریکا و معاون وزیر انرژی این کشور در امور امنیت اتمی استعفا داد.


رئیس اداره ملی امنیت اتمی آمریکا که وظیفه آن نظارت بر حفظ ایمنی زرادخانه اتمی آمریکا است، به‌طور ناگهانی استعفای خود را به کاخ سفید ارائه داد.


اقدام «لیسا گوردون-هیگرتی» رئیس اداره ملی امنیت اتمی آمریکا و معاون وزیر انرژی این کشور در امور امنیت اتمی نامه استعفای خودش را مستقیماً به کاخ سفید ارائه داد و این نامه را به وزیر انرژی نداد.


وزارت انرژی آمریکا خبر استعفای لیسا گوردون-هیگرتی را که در سال ۲۰۱۸ به اولین زن رئیس اداره ملی امنیت اتمی آمریکا تبدیل شده بود، تأیید کرد و از جانشینی ویلیام بروکس قائم‌مقام او خبر داد.


اداره ملی امنیت اتمی آمریکا در سال ۲۰۰۰ توسط کنگره آمریکا به‌عنوان یک آژانس نیمه‌مستقل در درون وزارت انرژی ایجاد و وظیفه آن تقویت ایمنی و امنیت تسلیحات اتمی اعلام شد.


هرچند در بیانیه وزارت انرژی آمریکا توضیحی درباره دلایل استعفای ناگهانی استعفای لیسا گوردون-هیگرتی اشاره نشده اما دو مقام ارشد عضو اداره ملی امنیت اتمی آمریکا توضیحاتی دراین‌باره دادند.


این دو مقام که نخواستند نامشان فاش شود، به پایگاه «دیفنس نیوز» خبر دادند، لیسا گوردون-هیگرتی بعد از حدود یک سال تنش‌ها بین این اداره و «دن برویلت» وزیر انرژی آمریکا، روز جمعه (دیروز) مستقیماً نامه استعفایش را به کاخ سفید فرستاد.


به گفته آن‌ها، عدم ارسال نامه استعفای گوردون-هیگرتی به وزیر انرژی آمریکا نشان‌دهنده اختلافات شدید بین این دو به‌ویژه بر سر بودجه و همچنین دعوا بر سر نظارت‌ها بوده است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته