دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 14:07

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی Elsevier و Ebsco در واحد همدان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با منابع الکترونیک تخصصی Elsevier و Ebsco خبرداد.
کد خبر : 52752

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا اسفندیاری مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه آموزشی با حضور مدیر آموزش شرکت مهندسی فرآیدا نماینده انحصاری Elsevier در خاور میانه، در سالن اجتماعات غیور دانشکده علوم پایه با حضور جمعی از روسای دانشگاه و اعضای هیات علمی و تعدادی از کار‌شناسان و کتابداران دانشکده‌ها و کتابخانه مرکزی برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: در این کارگاه شرکت کنندگان با پایگاه Science Direct که یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های کتاب‌ها و ژورنال‌های الکترونیکی در دنیا و پایگاه تحلیل استنادی Scopus به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه تحلیل استنادی موجود آشنا شدند.


وی تاکید کرد: شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی با محیط جستجو در این پایگاه با بخش‌های مربوط به علم سنجی این مجموعه ارزشمند نیز آشنایی پیدا کردند و در پایان نیز با جدید‌ترین نرم افزار رفرنس نویسی Mendeley که از پرطرفدار‌ترین ابزارهای رفرنس نویسی موجود در دنیا است آشنا شدند.


معاون پژوهش وفن آوری واحد همدان تاکید کرد: این کارگاه دومین کارگاه آموزشی آشنایی با منابع الکترونیکی است که در ماه جاری در دانشگاه برگزار شده است.


وی بیان کرد: کارگاه آشنایی با پایگاه Ebsco که بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین پایگاه اطلاعاتی چند رشته‌ای تمام متن دنیا است و اختصاصا برای موسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها طراحی شده است با حضور نماینده آموزش شرکت مهندسی نسیبا در محل دانشگاه با حضور کتابداران دانشگاه برگزار شد.


این پایگاه اطلاعاتی علاوه بر دارا بودن ارزشمند‌ترین و پرشمار‌ترین مجموعه ژورنال‌های تمام متن بازبینی شده، اطلاعات حیاتی و با ارزشی از منابعی که در بانک‌های اطلاعاتی دیگر یافت نمی‌شود، ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته