دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1399 - 10:00
جبار قوچان‌نژاد در گفتگو با آنا:

سرمربی تیم ملی والیبال باید هر چه سریع‌تر انتخاب شود/ آلکنو بهترین انتخاب است

کارشناس والیبال گفت: بهتر است زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال مشخص شود تا در سال منتهی به المپیک عقب نمانیم.
کد خبر : 527422
photo_2020-01-12_16-28-40.jpg

جبار قوچان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آلکنو و کاستلانی به عنوان دو گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی والیبال گفت: من فکر می‌کنم با توجه به مراوداتی که ایران با روسیه دارد و همچنین رزومه قابل قبول آلکنو، او برای هدایت تیم ملی والیبال بهترین گزینه است اما اینکه فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال مدام به تعویق می‌افتد، اتفاق خوبی نیست. البته ما زمانی می‌توانیم این موضوع را تأخیر حساب کنیم که لیگ فعالی داشته باشیم. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مدتی است که مسابقات لیگ تعطیل شده است و من امیدوارم تا شروع مجدد رقابت‌ها، تکلیف سرمربی تیم ملی هم مشخص شود.


وی افزود: اگر سرمربی تیم ملی والیبال بتواند عملکرد بازیکنان را از نزدیک ببیند، قطعاً در انتخاب آنها برای تیم ملی مؤثر خواهد بود چرا که من اعتقاد دارم شرایط روحی روانی یک بازیکن و ظرفیت شخصیتی او در مواقع حساس می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. در واقع ارزیابی فنی و روحی روانی یک بازیکن باید توأمان با یکدیگر بررسی شود تا بتوان آنها را برای تیم ملی انتخاب کرد.


کارشناس والیبال اظهار کرد: اگر شرایط بحرانی بیماری کرونا به‌قدری پیش رود که مجبور شوند مسابقات لیگ را تعطیل کنند بهتر است هر چه سریع‌تر هم سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخی محدودیت‌ها، اردوی تیم ملی را برگزار کنند. با توجه به اینکه کشورهای دیگر ممکن است زودتر از ما به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند و همه فعالیت‌ها در سال 2021 در آن کشورها روال عادی به خود بگیرد، بهتر است زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود تا در سال منتهی به المپیک عقب نمانیم.


قوچان‌نژاد در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند از بین این دو گزینه کدام‌یک برای تیم ملی ارجح‌تر است، خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم آلکنو با توجه به رزومه قابل قبولی که دارد، بهترین گزینه برای تیم ملی والیبال خواهد بود. البته برخی از اهالی والیبال معتقدند مربیان بلوک شرق به والیبال ایران نمی‌خورند اما من معتقدم سنخیتی وجود ندارد. اگر ولاسکو که از کشور آرژانتین بود، تجربه خوبی با تیم ملی والیبال ما داشت، دلیلی نمی‌شود که بگوییم مربیان آرژانتینی بهتر هستند. همان‌طور که دیدیم کواچ در ایران آنچنان موفق نبود اما الان یک تیم موفق در اختیار دارد. بنابراین چنین موضوعاتی ملاک نخواهد بود. به نظر من آلکنو با توجه به رزومه‌اش و همچنین به عنوان سرمربی سعید معروف در تیم زنیت کازان می‌تواند به شناخت بهتر و سریع‌تری از بازیکنان برسد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته