دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 10:17

آمریکا 65 پهپاد به افغانستان ارسال می‌کند

روزنامه افغانستان به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده است که آمریکا دستور ساخت هواپیماهای اطلاعاتی برای افغانستان را صادر کرده است.
کد خبر : 52708

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا، روزنامه افغانستان چاپ کابل روز گذشته در این باره نوشت: شماری از رسانه‌ها به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داده‌اند که آن کشور دستور ساخت هشت فروند هواپیمای اطلاعاتی نوع پهپاد برای افغانستان را به یک شرکت آمریکایی سپرده است.


بر اساس گزارش این روزنامه،محمد نذیر احمد‌زی، معاون دوم مجلس، روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که آنان از این همکاری استقبال می‌کنند و امیدوارند تا هر چه سریع‌تر عملی شود.


او افزود: «از کمک جدید آمریکا مبنی بر اعلام وزارت دفاع آن کشور که برای افغانستان هواپیماهای پهپاد کمک می‌کند استقبال می‌کنیم و آن را یک گام نیک می‌دانیم، اما در کنار آن خواهان کمک هرچه سریع‌تر هواپیماهای جنگی نیز هستیم. درگذشته صرفا با طالب و القاعده در جنگ بودیم اما داکنون با گروه داعش در حال جنگ هستیم، به این دلیل نیاز است تا هرچه سریع‌تر این همکاری صورت بگیرد.»


به نقل از شماری از رسانه‌ها، وزارت دفاع آمریکا در نظر دارد تا در مجموع شصت‌وپنج فروند هواپیمای پهپاد به نیروهای هوایی افغانستان ارسال کند.


بر اساس گزارش‌ها، این هواپیما‌ها «سکن ایگل» نام دارند و از سوی شرکت «بینگین» آمریکایی با تمامی تدارکات آماده می‌شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پهباد آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته